StartAktualnościArtykułyWarto wiedziećForum

Kontakt

Justyna Adamczk redaktor naczelna www.e-marketing.pl
Justyna Adamczyk
Redaktor naczelna
justyna.adamczyk@e-marketing.pl

Warto wiedzieć

Raporty

Case study

Wdrażamy:

  • projekty www
  • kampanie marketingowe
  • platformy e-learningowe
  • systemy contact-center
  • firmowy intranet

Handel w Internecie - badanie

Badanie zostało przeprowadzone w marcu 2005r. pod kierunkiem nauczyciela przedsiębiorczości mgr Marka Szumachera - III LO.

Na podstawie przeprowadzonej badań pt: "Handel w Internecie" można dojść do kilku wniosków, które mogą być pomocne podczas planowania własnego internetowego biznesu. Należy jednak pamiętać iż grono ankietowanych jest tylko i wyłącznie społecznością uczniowską w liceum ogólnokształcącym. Nadaje to wynikom wymiar przyszłościowy ponieważ to właśnie ci młodzi ludzie będą niedługo w wieku produkcyjnym i to oni będą mieli największy udział na rynku zbytu.

Wnioski:

  1. Większość ankietowanych korzysta z Internetu kilka razy dziennie, daje to stosunkowo dużą grupę potencjalnych klientów.
  2. Najczęstszym miejscem wykorzystania Internetu jest domowe zacisze, można się spodziewać iż ta sytuacja nieznacznie ulegnie zmianie na rzecz dostępu w miejscu pracy. Nie zmienia to jednak najwyższej pozycji stanowiska domowego. Dzięki tej informacji można założyć iż sprzedaż przedmiotów potrzebnych w domu o których pamiętamy siedząc przy komputerze będzie istotna.
  3. Jeśli chodzi o styczność z internetową sprzedażą zdecydowana większość zapewniła iż w przyszłości ma zamiar korzystać z takiego rodzaju handlu. Jest to ponownie prognostyk dużego zainteresowania tą formą transakcji w przyszłości.
  4. Najpopularniejszymi przedmiotami handlu internetowego okazały się części komputerowe - najgorszymi zaś artykuły spożywcze. Można w tym dostrzec pewną zasadę - klienci czują się pewni kupując przedmioty identycznie powtarzalne jak np. aparaty fotograficzne. Nie mają zaś przekonania do artykułów które zmieniają swoją postać a jednocześnie nie mają swoistej gwarancji.
  5. Większość ankietowanych uważa, iż zakupy przez Internet są bezpieczne, jeśli w najbliższym czasie to zaufanie nie zostanie zaniedbane - można się spodziewać tylko i wyłącznie tendencji wzrostowej.
  6. Najdogodniejszą formą płatności dla klientów jest przelew bankowy - prawdopodobnie również za pośrednictwem Internetu. Płatność przy odbiorze jest również akceptowana. Ciągle nie są używane karty płatnicze - w związku z tym możliwość takiej płatności nie jest w tej chwili wymagana, choć możemy przewidywać że zmieni się to w ciągu najbliższych 10 lat.
  7. Jeśli chodzi o najbardziej istotną strefę w handlu elektronicznym - jest nią dostępna oferta, jeżeli klientowi na tym właśnie najbardziej zależy to musimy mu zapewnić odpowiedni wachlarz asortymentowy. Szata graficzna portalu okazała się być rzeczą wtórną po sprawach finansowych.
  8. Większość ankietowanych dobrze ocenia możliwości rozwoju rynku internetowego w przyszłości, znowu potwierdza się teza o dobrych rokowaniach tej dziedziny handlu w przyszłości.

HANDEL INTERNETOWY - pdf (883 kB)

Agnieszka Marmołowska
Magdalena Plizga
Paweł Mazurek
Łukasz Cichy
Bartosz Kajut
Michał Schweiger

Do góry

PRACA z JobPilot

Szukaj oferty pracy:

Polecamy

Przejrzyj chłoniaka