StartAktualnościArtykułyWarto wiedziećForum

Kontakt

Justyna Adamczk redaktor naczelna www.e-marketing.pl
Justyna Adamczyk
Redaktor naczelna
justyna.adamczyk@e-marketing.pl

Warto wiedzieć

Raporty

Case study

Wdrażamy:

  • projekty www
  • kampanie marketingowe
  • platformy e-learningowe
  • systemy contact-center
  • firmowy intranet

Internet Płaszczyzną Globalizacji Handlu II
- relacja z konferencji

Tomasz Sibilski

Internet Płaszczyzną Globalizacji Handlu II - relacja z konferencjiW dniach 31 marca i 1 kwietnia odbyła się druga już edycja ogólnopolskiej konferencji naukowej "Internet Płaszczyzną Globalizacji Handlu 2" zorganizowanej przez Studenckie Koło Naukowe e-Commerce, działające przy Katedrze Przedsiębiorstw Handlowych na poznańskiej Akademii Ekonomicznej.
Celem konferencji było propagowanie idei internetowej przedsiębiorczości wśród młodych ludzi oraz ukazanie ogromnych możliwości płynących z handlu elektronicznego.
Było to niewątpliwie wydarzenie godne uwagi: Dwa dni, trzy ścieżki tematyczne - "Handel w sieci", "Bezpieczeństwo w sieci" oraz "Technologie informatyczne", 16 wykładów prowadzonych przez praktyków biznesu i specjalistów z dziedziny e-commerce. Konferencja przyciągnęła liczne grono słuchaczy, zarówno studentów jak i osoby pracujące w branży IT lub dopiero rozpoczynające swoje doświadczenia z handlem elektronicznym.

31 marca 2005

Jakie są szanse i zagrożenia prowadzenia działalności w Internecie? Jak skutecznie prowadzić kampanię marketingową oraz jak dotrzeć i efektywnie zarządzać relacjami z klientem? Zadaniem ścieżki "Handel w sieci" była właśnie odpowiedź na te pytania.
Połączenie życiowej pasji i pomysłu na biznes - pan Adam Tychmanowicz z easy-windsurfing.pl udowodnił, jak można odnieść sukces poprzez połączenie działalności tradycyjnej ze sprzedażą online. Kolejny wykład jedynie potwierdził, że podstawą jest dobry pomysł. Pan Andrzej Świderski z firmy Euroflorist Polska przedstawił, jak pomysł na internetową kwiaciarnię pozwala trafić w niszę rynkową.

Artur Zawadzki - GemiusPo krótkiej przerwie, Pan Artur Zawadzki z Gemius'a przedstawił wyniki badań skuteczności kampanii reklamowych w Internecie. Wniosek wydaje się dość optymistyczny. Ta forma reklamy na pewno nie odejdzie do lamusa, co więcej, z roku na rok jej znaczenie wzrasta.

Jak nie pogubić się w setkach kontaktów do klientów? Sposób na usprawnienie działalności przedsiębiorstwa oraz nowoczesne metody zarządzania klientami, przedstawił pan Michał Lipiecki z firmy BS4, podczas prezentacji oprogramowania BS4-CRM. Nowoczesne technologie wspierające działalność sprzedażową pozostały jeszcze w tematyce wykładów za sprawą prelekcji pana Marka Rogulskiego z Polskiej Telefonii Cyfrowej. Jako nowości w ofercie PTC przedstawione zostały takie usługi jak Blackberry czy Mobilny Sprzedawca umożliwiające ciągły dostęp do danych klientów czy stanu zamówień przy pomocy mobilnych technologii komunikacyjnych.

Piotr Drygas - Akademia Ekonomiczna w PoznaniuDokąd zmierza polski handel elektroniczny? Czy działalność w Internecie jest gwarantem sukcesu? Na te pytania odpowiedział pan mgr Piotr Drygas z Katedry Przedsiębiorstw Handlowych poznańskiej Akademii Ekonomicznej. Powszechny entuzjazm dotyczący Internetu jako przepisu na sukces, został ostudzony poprzez chłodną i rzeczową kalkulację. Wzorzec czy też wizja handlu elektronicznego przejęta z zachodu musi niestety brać pod uwagę realia polskiej rzeczywistości. Sukces, jeśli nadjedzie, nie jest natychmiastowy. Wymaga ciężkiej pracy i wytrwałości.


Marcin Paprzycki - Oklahoma State UniversityPan Przemysław Klich z firmy Payback przedstawił nam istotę programu lojalnościowego Payback. Kwestia przywiązania klienta do firmy czy marki jest tym bardziej aktualne jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że pozyskanie nowych klientów wymaga znacznie większych nakładów niż utrzymanie tych istniejących. Po ostatniej przerwie, pan Marek Fordoński z Inteligo przedstawił konto internetowe Inteligo jako funkcjonalny sposób płatności w Internecie. Dzień pierwszy zakończył się mocnym akcentem w postaci wystąpienia pana profesora Marcina Paprzyckiego z Oklahoma State University. W sposób wyjątkowo interesujący i oryginalny przedstawił istotę agentów programowych oraz sposób ich wykorzystania w e-handlu.

Po serii wykładów nadeszła część nieoficjalna. Uczestnicy konferencji mieli okazję spotkać się na bankiecie w pobliskim bufecie a następnie w pubie Alibi. Dyskusje dotyczące handlu elektronicznego i nie tylko, trwały aż do zamknięcia lokalu.

1 kwietnia

Drugi dzień konferencji stał pod znakiem dwóch ścieżek tematycznych - Bezpieczeństwa w Sieci oraz Technologii informatycznych.

nadkom. dr Jerzy KosińskiJako pierwszy wystąpił pan Piotr Vagla Waglowski. Bardzo ciekawa prezentacja specjalisty w dziedzinie prawa w Internecie, dotycząca kradzieży tożsamości oraz niebezpieczeństw z tym związanych, została poparta wieloma przykładami co było niewątpliwie dużym plusem. Pozostając po ciemnej stronie Internetu, pan nadkom. dr Jerzy Kosiński wygłosił wykład na temat niebezpieczeństw czających się w cyberprzestrzeni oraz przestępstw dokonywanych za pomocą Internetu. Po krótkiej przerwie, pan Bartek Szambelan z Allegro.pl, sponsora głównego konferencji, opowiedział o sposobach przeprowadzenia bezpiecznych transakcji na aukcjach internetowych. Wiele wskazówek oraz dokładna prezentacja programu Escrow, na pewno zwiększy czujność użytkowników. O sposobach i bezpieczeństwie płatności w Internecie opowiedział z kolei pan Marcin Jabłoński z PayU. Wykłady ścieżki "Bezpieczeństwo w sieci" zakończył wykład pani prof. Aurelii Nowickiej, która przedstawiła prawne aspekty zawierania umów drogą elektroniczną oraz podpisu elektronicznego.

Marek Tokarski - IBM PolskaJako pierwszy w ramach ścieżki Technologie informatyczne" swój wykład rozpoczął pan Marek Tokarski z IBM Polska. Wykład na temat SAP'a od początku konferencji był na językach uczestników. Bardzo szeroki temat został jednak ze względów czasowych omówiony bardzo pobieżnie. Pan Tokarski oddał głos panu Michałowi Pajdakowi z firmy Comarch S.A., który przedstawił oprogramowanie ECOD CMS jako element wiążący wymianę dokumentów z zarządzaniem zawartością portali internetowych. Prelekcja ta zakończyła jednocześnie część merytoryczną tegorocznej konferencji. Krótkim podsumowaniem i zaproszeniem na kolejną edycję, pan mgr Piotr Drygas, opiekun SKN e-commerce oficjalnie zakończył konferencję.

"Internet Płaszczyzną Globalizacji Handlu 2" było niewątpliwie wydarzeniem jedynym w swoim rodzaju, a pozytywny odzew ze strony uczestników pozwala wierzyć, że również w przyszłym roku, trzecia już edycja konferencji cieszyć będzie się powodzeniem.

Tomasz Sibilski

Do góry

PRACA z JobPilot

Szukaj oferty pracy:

Polecamy

Przejrzyj chłoniaka