StartAktualnościArtykułyWarto wiedziećForum

Kontakt

Justyna Adamczk redaktor naczelna www.e-marketing.pl
Justyna Adamczyk
Redaktor naczelna
justyna.adamczyk@e-marketing.pl

Warto wiedzieć

Raporty

Case study

Wdrażamy:

  • projekty www
  • kampanie marketingowe
  • platformy e-learningowe
  • systemy contact-center
  • firmowy intranet
Szukaj wieści zawierających wyrażenie:

Polscy przedsiębiorcy wierzą, że własna firma to sposób na bezpieczną przyszłość07.06.2017
Przejrzysta wizja i środki finansowe to dwa kluczowe czynniki, które w opinii polskich przedsiębiorców są najistotniejsze przy rozpoczynaniu działalności biznesowej. Uzyskały one odpowiednio 44 proc. i 36 proc. odpowiedzi w badaniu Ipsos MORI1 na zlecenie Microsoft. >>>
Wyniki ankiety: ponad 70 proc. respondentów nie może płacić kartą w urzędzie07.06.2017
Prawie 70 proc. badanych nigdy nie korzystało z płatności bezgotówkowych przy załatwianiu spraw w urzędzie, a 71 proc. nie miało takiej możliwości – wynika z sondy Serwisu Samorządowego PAP. >>>
Multi Currency Pricing – nowa usługa PayU wspiera polskich przedsiębiorców w zdobywaniu zagranicznych rynków01.06.2017
Handel transgraniczny (ang. cross-border) jest motorem wzrostu gospodarki cyfrowej na świecie. Do 2020 roku branża e-commerce będzie warta ok. 3 biliony dolarów, a aż jedna trzecia tego będzie transgraniczna – prognozuje Laurent le Moal, CEO PayU.  >>>
Głośne efekty cichego szeptania
01.06.2017
Zdobycie zaufania konsumentów do marki jest jednym z kluczowych celów wszelkich działań reklamowych, gdyż to ono stanowi punkt wyjścia do zainteresowania go ofertą. Współczesne media oraz sposoby komunikacji międzyludzkiej znacząco wpłynęły na zmiany w dostępie do źródeł informacji oraz poziomie zaufania do wyrażonych w nich opinii.

Jak wynika z badań, media wysokozasięgowe takie jak prasa, telewizja czy radio nie są obecnie wskazywane przez Polaków jako najbardziej wiarygodne źródło pozyskiwania informacji na temat produktu czy firmy. Czyim więc rekomendacjom wierzymy najbardziej przed podjęciem decyzji zakupowych? Okazuje się, że media internetowe na tle innych wypadają w tej konkurencji najlepiej.

Jak wynika z badań konsumenci najbardziej ufają innych konsumentom. W najmniejszym stopniu natomiast ufają reklamom. Świadczą o tym m.in. wyniki badań firmy Nielsen według których, aż 90 proc. ankietowanych zawierza opiniom swoich znajomych, a niewiele mniej czerpie informacje z opinii innych internautów ( 70 proc.). Skąd bierze się tak wysoki poziom zaufania do poleceń? Po pierwsze opinie w sieci wydają się konsumentom naturalne i spontaniczne, po drugie, gdy inna osoba nam coś poleca bądź odradza wierzymy, że robi to w dobrej wierze. Dlatego posiadając taką wiedzę firmy powinny odpowiednio planować swoje strategie komunikacji w oparciu np. o działania z zakresu marketingu szeptanego .

Szeptanie przybiera na sile

Marketing szeptany jest jednym z narzędzi promocji, który cechuje duża wiarygodność komunikatów przekazywanych przez konsumentów. Właściwie przygotowane komunikaty sprawią, że konsument nie ma poczucia wywierania na nim presji. Co więcej często sam staje się nośnikiem reklamy, przekazując informacje o produkcie swoim bliskim, czy znajomym, stając się tym samym naturalnym ambasadorem marki. Nic więc dziwnego, że firmy coraz częściej inwestują w to narzędzie promocji, gdyż rekomendacja przybiera coraz bardziej na sile w porównaniu do suchych sloganów reklamowych.

Cena adekwatna do jakości

Osłabienie efektywności oraz nadmierna obecność środków masowego przekazu doprowadziło do wzmocnienia się alternatywnych sposobów dotarcia do klientów. Poziom zaufania jaki konsumenci deklarują do telewizji czy prasy pozwala stwierdzić, że marketing szeptany staje się coraz lepszym nośnikiem informacji na temat marki czy produktu. Koszt np. reklamy telewizyjnej wynosi przynajmniej kilkaset tysięcy złotych. Oczywiście koszty te byłyby łatwe do usprawiedliwienia jeśli niosłyby za sobą proporcjonalne korzyści – a tak niestety się nie dzieje. Wg badań grupy Nielsen współczynnik skuteczności reklamy telewizyjnej mierzony ilością osób które zaufały temu przekazowi wynosi 62%. Dlatego poprzez działania z zakresu marketingu szeptanego jesteśmy wstanie uzyskać o wiele lepsze wyniki ponosząc znacznie niższe koszty. Cena za skuteczne i profesjonalne działania buzz marketingowe zaczyna się od kilku tysięcy złotych. Dlaczego więc nie wybierać metody promocji, której jakość jest adekwatna do ceny?

Przyszłość tkwi w szeptaniu

Marketing szeptany to coraz popularniejszy sposób na promowanie marek i budowania zaufania wśród konsumentów. Pozwala dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów, promować korzystny wizerunek firmy oraz, co być może najważniejsze, wywołać dobre skojarzenia z marką. Porównując poziomy skuteczności różnych kanałów komunikacji nasuwa się jeden wniosek – najbardziej przekonująca formą reklamy jest własna, pozytywna opinia. Pamiętajmy jednak o jednym - decydując się na buzz marketing powierzmy swój wizerunek doświadczonym w tym zakresie ludziom, którzy znają umiar i w trakcie szeptania nie popełnią podstawowych błędów. Przekazujmy prawdziwe komunikaty, w starannie wybranych miejscach, a wtedy buzz marketing będzie skuteczny.

********
Content Organica to agencja marketingowa tworzona przez zespół specjalistów z ponad 10-letnim doświadczeniem. Poza klasycznymi narzędziami marketingowymi oraz social media, agencja zajmuje się marketingiem szeptanym – tzw. Word of Mouth Marketing. Zespół Content Organica przeprowadził do tej pory blisko 500 kampanii dla 138 klientów.

They.pl z wygraną w konkursie Young Creatives31.05.2017
Aleksandra Berka i Patrycja Rogacz z agencji digital marketingu They.pl wygrały konkurs skierowany do młodych talentów branży kreatywnej – Young Creatives Open. W tym roku kategoria Open pojawiła się po raz pierwszy.  >>>
KFC stawia na digital i wprowadza innowacyjną funkcję aplikacji30.05.2017
Marka KFC konsekwentnie inwestuje w rozwiązania mobilne. Już niedługo aplikacja sieci zostanie wzbogacona o pionierską na polskim rynku funkcjonalność. Będzie to Skip The Line, czyli zamawianie posiłków za pośrednictwem smartfona z odbiorem w restauracji. >>>
Onwelo uruchomiło centrum testowania oprogramowania29.05.2017
Onwelo, wiodący polski dostawca usług IT, działający na światowym rynku, wyodrębnił w swoich strukturach centrum testowania oprogramowania IT – Test Factory Center. Umożliwia ono wykonywanie kompleksowych testów systemów IT przed ich wdrożeniem w środowisko produkcyjne. >>>
Polacy niechętni masowemu kształceniu na studiach wyższych30.05.2017
Ponad połowa ankietowanych (55 proc.) przez CBOS popiera pomysł resortu nauki dotyczący ograniczenia liczby studentów przypadających na jednego wykładowcę. >>>
Jak pracują millenialsi?25.05.2017
Rynek pracy oswaja się z nadchodząca dominacją Pokolenia Y, czyli popularnych millenialsów. Znalazło to przełożenie również w zmianie zachowania i podejścia do nich przez pracodawców. Stereotypowo wychowani w realiach wolnego rynku, przekonani o własnej wyjątkowości i niestabilni jako pracownicy. Ale jak naprawdę na rynku pracy radzą sobie millenialsi? >>>
Polscy konsumenci w dobrych nastrojach. Rekordowo dobre dane GUS 25.05.2017
W maju 2017 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, odnotowano wyraźną poprawę zarówno obecnych, jak i przyszłych nastrojów konsumenckich. >>>
„Gazeta Wyborcza” w nowej intuicyjnej aplikacji mobilnej24.05.2017
Dziś - we wtorek, 23 maja br. czytelnicy cyfrowych treści „Gazety Wyborczej” otrzymali nową odsłonę aplikacji dziennika, która umożliwia, między innymi, personalizację treści i zachowanie wybranych artykułów na później. >>>
Polscy przedsiębiorcy: Pieniądze nie są wyznacznikiem sukcesu24.05.2017
Tylko dla niespełna 30 proc. polskich przedsiębiorców z sektora MMŚP wyznacznikiem sukcesu są uzyskiwane przez nich dochody. Co jest dużo ważniejsze? Niezależność. Właściciele firm są zadowoleni ze swoich dokonań. Aż 67 proc. z nich uważa, że osiągnęło sukces lub dokona tego w ciągu dwóch lat – wynika z badania „Polski przedsiębiorca. Portret własny”, przeprowadzonego przez firmę home.pl. >>>
350 na godzinę – czyli zatrważająca liczba nowych złośliwych aplikacji na Androida23.05.2017
Około 72% użytkowników smartphone’ów na całym świecie korzysta z urządzeń z systemem operacyjnym Android (źródło: Statcounter). W pierwszym kwartale 2017 roku specjaliści od bezpieczeństwa G DATA odkryli ponad 750 000 złośliwych aplikacji dla popularnego systemu operacyjnego firmy Google.  >>>
Kompetencje przyszłości – jakie umiejętności rozwijać, by odnosić sukcesy na rynku pracy?23.05.2017
Zaledwie 30% Polaków poszerza swoje umiejętności w zakresie wykonywanej pracy, a 20% uczęszcza na kursy i szkolenia podnoszące kompetencje pracownicze – wynika z raportu „Aktywni + Przyszłość Rynku Pracy” zrealizowanego przez serwis z ogłoszeniami o pracę Gumtree.pl1. . >>>
Vademecum dziennikarza: porady redaktora ekonomicznego22.05.2017
Pytania powinny być krótkie i jasne, dziennikarz powinien wiedzieć, o czym i dla kogo będzie pisał – to niektóre z rad. Zapraszamy do obejrzenia krótkich filmów dla dziennikarzy.  >>>
Plansze: [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 ]

Do góry

PRACA z JobPilot

Szukaj oferty pracy:

Polecamy

Przejrzyj chłoniaka