StartAktualnościArtykułyWarto wiedziećForum

Kontakt

Justyna Adamczk redaktor naczelna www.e-marketing.pl
Justyna Adamczyk
Redaktor naczelna
justyna.adamczyk@e-marketing.pl

Warto wiedzieć

Raporty

Case study

Wdrażamy:

  • projekty www
  • kampanie marketingowe
  • platformy e-learningowe
  • systemy contact-center
  • firmowy intranet
Szukaj wieści zawierających wyrażenie:

5 rzeczy, na które Polacy coraz chętniej wydają pieniądze05.10.2017
Eko-żywność, produkty rzemieślnicze, wsparcie młodych artystów… Na co Polacy coraz chętniej wydają swoje oszczędności? Zdecydowanie częściej przy zakupach biorą pod uwagę dobro środowiska i swoje zdrowie oraz szukają produktów dobrych jakościowo. Sprawdź, na co nie szkoda nam gotówki – niektóre wybory mogą okazać się zaskoczeniem. >>>
PizzaPortal.pl – Klikasz i jesz05.10.2017
PizzaPortal.pl, lider rynku zamawiania posiłków online, 2 października br. startuje z największą w historii portalu ogólnopolską kampanią reklamową. Jej celem jest repozycjonowanie marki i zbudowanie świadomości serwisu jako sposobu na wygodne zamawianie przez Internet różnorodnych dań z ulubionych restauracji.  >>>
Ojcowskie reklamy – Allegro, Orange i Mercedes z wyróżnieniami topdads 201705.10.2017
Allegro, Orange i Mercedes-Benz Polska – to trzy firmy, których kampanie reklamowe doceniono wyróżnieniami topdads 2017. Za promowanie pozytywnego wizerunku ojcostwa uhonorowano również Fundację Mamy i Taty.  >>>
Jakimi czyteliczkami są Polki?22.09.2017
Polki coraz chętniej czytają w nowoczesnej formie. Aż 49% spośród 563 zapytanych Pań deklaruje, iż korzysta z ebooków, a 28% sięga po audiobooki. Większość, bo 69% pobiera bezpłatne tytuły ebooków dostępne na oficjalnych stronach, 49% kupuje je samodzielnie, a 44% korzysta z  nabytych przez rodzinę lub znajomych.  >>>
Rusza nabór do największego konkursu innowacji produktowych, w którym to konsumenci decydują o przyznaniu nagród, a zwycięzca jest tylko jeden22.09.2017
„Produkt Roku – Wybór Polaków” jest polską odsłoną największego na świecie konkursu innowacji produktowych. Organizacja „Product of the Year” powstała 30 lat temu we Francji, a obecnie działa w ponad 40 krajach na świecie. W Polsce po 12 latach konkurs startuje w nowej odsłonie - zgodnej z międzynarodowymi standardami. >>>
Grupa Radiowa Agory zebrała ponad 297 tys. zł dla wsi Wysoka Zaborska22.09.2017
18 września br. zakończyła się wyjątkowa akcja stacji radiowych Agory „Odbudowujemy wieś Wysoka Zaborska". Redakcje Radia TOK FM, Radia Złote Przeboje, Radia Pogoda i Rock Radia wraz ze swoimi słuchaczami zebrały pieniądze dla poszkodowanych podczas sierpniowych nawałnic, a Grupa Radiowa Agory ufundowała kontener mieszkalny dla rodziny ze wsi Małe Gliśno. Wyemitowany został także specjalny blok reklamowy, z którego dochód zasilił zbiórkę. >>>
Diners Club partnerem akcji „Warto Bezgotówkowo”22.09.2017
Diners Club Polska, jako jedna z pierwszych organizacji włączyła się do ogólnopolskiej akcji społecznej popularyzującej płatności bez użycia gotówki. Firma na drugą połowę października zapowiedziała specjalne promocje dla nowych klientów. >>>
AlmiDecor w odświeżonej odsłonie22.09.2017
AlmiDecor to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek w branży wyposażenia wnętrz, założona w 1991 roku. Swój pozytywny, wyrazisty wizerunek zbudowała dzięki spójnej i konsekwentnej strategii opartej na unikalnej ofercie produktów wysokiej jakości, pięknie zaaranżowanym witrynom sklepowym oraz dbałości o wysokie standardy obsługi klienta. >>>
Kampania reklamowa Banków Spółdzielczych z Grupy BPS22.09.2017
Rozpoczęła się kampania reklamowa Banków Spółdzielczych z Grupy BPS, w której pokazanie zostaną wartości bankowości spółdzielczej pod wspólnym logiem Grupy. Spot telewizyjny oraz materiały marketingowe kampanii wskazują na główne właściwości banków spółdzielczych. >>>
Polscy przedsiębiorcy wierzą, że własna firma to sposób na bezpieczną przyszłość07.06.2017
Przejrzysta wizja i środki finansowe to dwa kluczowe czynniki, które w opinii polskich przedsiębiorców są najistotniejsze przy rozpoczynaniu działalności biznesowej. Uzyskały one odpowiednio 44 proc. i 36 proc. odpowiedzi w badaniu Ipsos MORI1 na zlecenie Microsoft. >>>
Wyniki ankiety: ponad 70 proc. respondentów nie może płacić kartą w urzędzie07.06.2017
Prawie 70 proc. badanych nigdy nie korzystało z płatności bezgotówkowych przy załatwianiu spraw w urzędzie, a 71 proc. nie miało takiej możliwości – wynika z sondy Serwisu Samorządowego PAP. >>>
Multi Currency Pricing – nowa usługa PayU wspiera polskich przedsiębiorców w zdobywaniu zagranicznych rynków01.06.2017
Handel transgraniczny (ang. cross-border) jest motorem wzrostu gospodarki cyfrowej na świecie. Do 2020 roku branża e-commerce będzie warta ok. 3 biliony dolarów, a aż jedna trzecia tego będzie transgraniczna – prognozuje Laurent le Moal, CEO PayU.  >>>
Głośne efekty cichego szeptania
01.06.2017
Zdobycie zaufania konsumentów do marki jest jednym z kluczowych celów wszelkich działań reklamowych, gdyż to ono stanowi punkt wyjścia do zainteresowania go ofertą. Współczesne media oraz sposoby komunikacji międzyludzkiej znacząco wpłynęły na zmiany w dostępie do źródeł informacji oraz poziomie zaufania do wyrażonych w nich opinii.

Jak wynika z badań, media wysokozasięgowe takie jak prasa, telewizja czy radio nie są obecnie wskazywane przez Polaków jako najbardziej wiarygodne źródło pozyskiwania informacji na temat produktu czy firmy. Czyim więc rekomendacjom wierzymy najbardziej przed podjęciem decyzji zakupowych? Okazuje się, że media internetowe na tle innych wypadają w tej konkurencji najlepiej.

Jak wynika z badań konsumenci najbardziej ufają innych konsumentom. W najmniejszym stopniu natomiast ufają reklamom. Świadczą o tym m.in. wyniki badań firmy Nielsen według których, aż 90 proc. ankietowanych zawierza opiniom swoich znajomych, a niewiele mniej czerpie informacje z opinii innych internautów ( 70 proc.). Skąd bierze się tak wysoki poziom zaufania do poleceń? Po pierwsze opinie w sieci wydają się konsumentom naturalne i spontaniczne, po drugie, gdy inna osoba nam coś poleca bądź odradza wierzymy, że robi to w dobrej wierze. Dlatego posiadając taką wiedzę firmy powinny odpowiednio planować swoje strategie komunikacji w oparciu np. o działania z zakresu marketingu szeptanego .

Szeptanie przybiera na sile

Marketing szeptany jest jednym z narzędzi promocji, który cechuje duża wiarygodność komunikatów przekazywanych przez konsumentów. Właściwie przygotowane komunikaty sprawią, że konsument nie ma poczucia wywierania na nim presji. Co więcej często sam staje się nośnikiem reklamy, przekazując informacje o produkcie swoim bliskim, czy znajomym, stając się tym samym naturalnym ambasadorem marki. Nic więc dziwnego, że firmy coraz częściej inwestują w to narzędzie promocji, gdyż rekomendacja przybiera coraz bardziej na sile w porównaniu do suchych sloganów reklamowych.

Cena adekwatna do jakości

Osłabienie efektywności oraz nadmierna obecność środków masowego przekazu doprowadziło do wzmocnienia się alternatywnych sposobów dotarcia do klientów. Poziom zaufania jaki konsumenci deklarują do telewizji czy prasy pozwala stwierdzić, że marketing szeptany staje się coraz lepszym nośnikiem informacji na temat marki czy produktu. Koszt np. reklamy telewizyjnej wynosi przynajmniej kilkaset tysięcy złotych. Oczywiście koszty te byłyby łatwe do usprawiedliwienia jeśli niosłyby za sobą proporcjonalne korzyści – a tak niestety się nie dzieje. Wg badań grupy Nielsen współczynnik skuteczności reklamy telewizyjnej mierzony ilością osób które zaufały temu przekazowi wynosi 62%. Dlatego poprzez działania z zakresu marketingu szeptanego jesteśmy wstanie uzyskać o wiele lepsze wyniki ponosząc znacznie niższe koszty. Cena za skuteczne i profesjonalne działania buzz marketingowe zaczyna się od kilku tysięcy złotych. Dlaczego więc nie wybierać metody promocji, której jakość jest adekwatna do ceny?

Przyszłość tkwi w szeptaniu

Marketing szeptany to coraz popularniejszy sposób na promowanie marek i budowania zaufania wśród konsumentów. Pozwala dotrzeć do bardzo szerokiego grona potencjalnych klientów, promować korzystny wizerunek firmy oraz, co być może najważniejsze, wywołać dobre skojarzenia z marką. Porównując poziomy skuteczności różnych kanałów komunikacji nasuwa się jeden wniosek – najbardziej przekonująca formą reklamy jest własna, pozytywna opinia. Pamiętajmy jednak o jednym - decydując się na buzz marketing powierzmy swój wizerunek doświadczonym w tym zakresie ludziom, którzy znają umiar i w trakcie szeptania nie popełnią podstawowych błędów. Przekazujmy prawdziwe komunikaty, w starannie wybranych miejscach, a wtedy buzz marketing będzie skuteczny.

********
Content Organica to agencja marketingowa tworzona przez zespół specjalistów z ponad 10-letnim doświadczeniem. Poza klasycznymi narzędziami marketingowymi oraz social media, agencja zajmuje się marketingiem szeptanym – tzw. Word of Mouth Marketing. Zespół Content Organica przeprowadził do tej pory blisko 500 kampanii dla 138 klientów.

They.pl z wygraną w konkursie Young Creatives31.05.2017
Aleksandra Berka i Patrycja Rogacz z agencji digital marketingu They.pl wygrały konkurs skierowany do młodych talentów branży kreatywnej – Young Creatives Open. W tym roku kategoria Open pojawiła się po raz pierwszy.  >>>
KFC stawia na digital i wprowadza innowacyjną funkcję aplikacji30.05.2017
Marka KFC konsekwentnie inwestuje w rozwiązania mobilne. Już niedługo aplikacja sieci zostanie wzbogacona o pionierską na polskim rynku funkcjonalność. Będzie to Skip The Line, czyli zamawianie posiłków za pośrednictwem smartfona z odbiorem w restauracji. >>>
Plansze: [ 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62 | 63 | 64 | 65 | 66 | 67 | 68 | 69 | 70 | 71 | 72 | 73 | 74 | 75 | 76 | 77 | 78 | 79 | 80 | 81 | 82 | 83 | 84 | 85 | 86 | 87 | 88 | 89 | 90 | 91 | 92 | 93 | 94 | 95 | 96 | 97 | 98 | 99 | 100 | 101 | 102 | 103 | 104 | 105 | 106 | 107 | 108 | 109 | 110 | 111 | 112 | 113 | 114 | 115 | 116 | 117 | 118 | 119 | 120 | 121 | 122 | 123 | 124 | 125 | 126 | 127 | 128 | 129 | 130 | 131 | 132 | 133 | 134 | 135 | 136 | 137 | 138 | 139 | 140 | 141 | 142 | 143 | 144 | 145 | 146 | 147 | 148 | 149 | 150 | 151 | 152 | 153 | 154 | 155 | 156 | 157 | 158 | 159 | 160 | 161 | 162 | 163 | 164 | 165 | 166 | 167 | 168 | 169 | 170 | 171 | 172 | 173 ]

Do góry

PRACA z JobPilot

Szukaj oferty pracy:

Polecamy

Przejrzyj chłoniaka