Alior Sync wykorzysta badania usability do rozwoju biznesu

To pierwszy bank, który oferuje kompleksowe usługi bankowe przez 24 godziny na dobę. Bank synchronizuje się ze stylem życia i potrzebami klientów, którzy oczekują bankowości w pełni wirtualnej, poszerzonej o dodatkowe usługi pozabankowe.
„Przy pomocy KKVLAB postanowiliśmy sprawdzić, czy proces składania wniosku o konto osobiste Alior Sync może być jeszcze bardziej przyjazny dla użytkownika niż dotychczas. Chcieliśmy przetestować ergonomię i intuicyjność wniosku oraz stron do niego prowadzących, aby jak najlepiej docierać do potrzeb naszej grupy docelowej. Wychodzimy z założenia, że dobra oferta to nie wszystko – musi być ona również prawidłowo zakomunikowana. Musi być zrozumiała, wzbudzać zaufanie a użytkownik na każdym etapie zakładania konta ma czuć się bezpiecznie” – mówi Paweł Gierasiński, Specjalista ds. Sprzedaży Internetowej w Alior Banku.

Na zlecenie Alior Sync zespół UsabilityLAB (komórka badawcza agencji interaktywnej KKVLAB) wykonał testy użyteczności, obejmujące m.in. badania z użyciem eyetrackera. Przebadano wniosek internetowy o konto osobiste Alior Sync, oraz m.in. stronę główną www.sync.pl.

Wyniki badań zostaną wkrótce wykorzystane do poprawienia użyteczności ww. stron, co pozwoli Alior Sync jeszcze lepiej realizować założone cele biznesowe.

********

Alior Bank – jest jednym z liderów w wyznaczaniu nowych trendów na rynku bankowym oraz wprowadzaniu przełomowych innowacji technologicznych i produktowych, a także ustanawianiu standardów jakości obsługi klientów. Alior Sync to pierwszy wirtualny bank nowej generacji, który rozpoczął działalność 14 czerwca br. Bank Alior Sync dostępny jest dla klientów zawsze i wszędzie, oferując wyłącznie internetowe produkty i usługi dopasowane do szybko zmieniającego się stylu życia.

UsabilityLAB – Komórka badawcza agencji interaktywnej KKVLAB, istniejącej od 1999 roku. UsabilityLAB to interdyscyplinarny zespół, który bada użyteczność serwisów internetowych, sklepów online, aplikacji na każdym etapie ich życia – od prototypów, przez wersje testowe stron aż po gotowe serwisy. UsabilityLAB wykonuje zarówno audyty eksperckie, testy z udziałem użytkowników jak i badania z użyciem eyetrackera. Dotychczas zespół UsabilityLAB zrealizował projekty badawcze dla takich klientów jak: Alior Bank, Eden Springs, Integrated Solutions (grupa Orange), iplay.pl, Men’s Health, PURO Hotel.