arvato contact center na pozycji lidera. Dobre prognozy do dalszego wzrostu

arvato, lider w dziedzinie kompleksowych rozwiązań outsourcingowych dla biznesu, przewiduje stabilne przychody obszaru contact center w 2012 roku.
Zapowiada się bardzo dobry rok dla usług BPO w obszarze contact center arvato. Przychody z usług świadczonych dla podmiotów zewnętrznych przekroczą 80 mln PLN. Stawia to firmę w pozycji lidera tego typu usług na rynku polskim.

„ – W okresie ogólnego zahamowania gospodarczego model outsourcingu jest idealnym rozwiązaniem dla firm, które dążą do optymalizacji kosztów prowadzonej działalności. Wartością dodaną do usług są światowe standardy jakościowe, według których – jako jedna z nielicznych na tym rynku firm – działamy. Firma realizuje swoją politykę jakości na bazie standardu COPC® Family of Standards, który jest najbardziej rygorystycznym, a zarazem prestiżowym systemem zarządzania jakością w branży call/contact center. Nałożony na nas obowiązek działania według tych standardów sprawia, że prowadzone przez nas projekty wyróżniają się gwarantowaną efektywnością kosztową i satysfakcją konsumentów” – powiedziała Joanna Rada, Dyrektor Obszaru Contact Center arvato.

Zaowocowało to stabilnym przychodem z działalności contact center. Stabilność ta wynika przede wszystkim ze struktury przychodów. Aż 90% stanowią przychody z wieloletnich kontraktów związanych z obsługą klienta. W latach 2011-2012 firma pozyskała 10 nowych klientów z rynku polskiego, głównie w zakresie usług telesprzedaży z branż telekomunikacyjnej, energetycznej i finansowej.

Od 2012 roku arvato Polska jest również aktywnym uczestnikiem rynku obrotu wierzytelnościami nabywając portfele wierzytelności, których obsługę prowadzi we własnym imieniu jako nowy wierzyciel.

Prognozy na 2013 rok również są optymistyczne. W usługach contact center firma przewiduje ok. 15% wzrost, podczas gdy rynek usług call center w krajach EMEA (Frost&Sullivan) będzie rosnąć średnio 3%. Wzrost ten będzie wynikać w głównej mierze z planowanej dalszej ekspansji firmy na rynek polski. W usługach windykacyjnych arvato przewiduje CAGR rzędu 30-40% rocznie.

*********

arvato to pierwszy wybór w zakresie profesjonalnych usług contact center.

Obszar contact center arvato jest największym usługodawcą contact center w Polsce. Obsługuje procesy z obszaru działań marketingowych, pozyskania, obsługi i utrzymania klienta, a także monitoringu i windykacji należności, wykorzystując nowoczesne technologie i narzędzia komunikacji. Posiada 1100 stanowisk w 5 lokalizacjach. Świadczy usługi w 13 językach.
arvato Polska wchodzi w skład grupy arvato AG, która jest częścią międzynarodowego koncernu medialnego Bertelsmann AG. Jest pionierem outsourcingu BPO i nowoczesnych usług dla biznesu w Polsce. Świadczy wszechstronne usługi w zakresie zaawansowanych rozwiązań IT, korespondencji masowej, wysyłki i dystrybucji produktów, telefonicznej obsługi klientów, prowadzenia programów lojalnościowych, specjalistycznych usług finansowych (głównie faktoring, monitoring i windykacja, BPO finansowe), archiwizacji,
e-commerce oraz healthcare.