Wawel przekazał wsparcie finansowe o łącznej wartości 1 500 000 zł na rzecz pięciu polskich organizacji dobroczynnych podczas finału akcji „Z miłości do radości”. Inicjatywa zaangażowała ponad 100 000 użytkowników. Uroczyste ogłoszenie wyników programu miało miejsce podczas Gali finałowej, która odbyła się 16 lutego 2017 w Centrum Kongresowym ICE w Krakowie.
Wszyscy są wygrani
Finałowe spotkanie było okazją do podsumowania działań prowadzonych w ramach akcji. Uczestnicy gali obejrzeli krótki film, pokazujący jak zrodził się pomysł akcji i jak przebiegała jego realizacja. Na scenie pojawili się przedstawiciele każdej z organizacji charytatywnych, biorących udział w programie. Opowiedzieli o działaniach, jakie prowadzą na rzecz swoich podopiecznych i pacjentów, a także o tym czym jest dla nich pomaganie. Na scenie wystąpili także podopieczni fundacji Wawel z Rodziną, którzy zaśpiewali wspólnie z krakowską artystką Beatą Rybotycką, oraz podopieczni fundacji Mimo Wszystko, którzy wystąpili wraz z Anną Dymną.
Podczas finału akcji wszystkie organizacje charytatywne biorące w niej udział otrzymały od firmy Wawel czeki o wartości zależnej od miejsca zajętego w rankingu, o którego kształcie zdecydowali konsumenci:
I miejsce i nagroda w wysokości 500 000 zł – Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”
II miejsce i nagroda w wysokości 400 000 zł – Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?”
III miejsce i nagroda w wysokości 300 000 zł – Akademia Przyszłości ks. Jacka WIOSNY Stryczka
IV miejsce i nagroda w wysokości 200 000 zł – Fundacja „Wawel z Rodziną”
V miejsce i nagroda w wysokości 100 000 zł – Fundacja Jaśka Meli „Poza Horyzonty”
Łączna pula przekazanego wsparcia wynosiła 1 500 000 złotych. Uroczystość zakończył występ Zbigniewa Wodeckiego z zespołem.
Pomaganie jest proste!
W ramach akcji za pośrednictwem strony www.zmiloscidoradosci konsumenci mogli rejestrować punkty ze specjalnie oznaczonych opakowań produktów Wawel oraz paragonów w przypadku słodyczy zakupionych na wagę, a następnie wymieniać je na atrakcyjne nagrody gwarantowane, takie jak bilety do kina czy designerskie torby. To właśnie oni, poprzez swoje głosy, ostatecznie zadecydowali, o tym, jakie wsparcie finansowe od firmy Wawel trafi do poszczególnych organizacji. W akcję aktywnie zaangażowało się 5 znanych organizacji pożytku publicznego oraz ich przedstawiciele
– Fundacja Ewy Błaszczyk „Akogo?”, Fundacja Anny Dymnej „Mimo Wszystko”, Fundacja Jaśka Meli „Poza Horyzonty”, Stowarzyszenie „Wiosna” z projektem „Akademia Przyszłości” księdza Jacka WIOSNY Stryczka oraz Fundacja „Wawel z Rodziną”, której prezesem jest krakowski aktor Tomasz Schimscheiner.
Głosowanie na wybrany cel charytatywny było możliwe od 18 kwietnia 2016 r. do 16 stycznia 2017 r., a do 31 grudnia 2017 r. można wciąż rejestrować punkty z opakowań i odbierać nagrody rzeczowe.
Akcja wsparta była intensywną kampanią promocyjną. W jej ramach emitowane były spoty TV oraz video w kanałach digital. Program wspierały także działania w prasie, radiu, social mediach oraz materiały POS w miejscach sprzedaży i realizacje niestandardowe, takie jak obecność wszystkich organizacji w programach śniadaniowych.
Pełen sukces! Czy będzie ciąg dalszy?
Przekonanie, że nawet te małe, codzienne wybory mogą być drogą do wspierania innych było kanwą akcji „Z miłości do radości”. Pozytywne przyjęcie i ogromne zainteresowanie Polaków inicjatywą udowadniają liczby:
– łączna kwota jaką Wawel przeznaczy na wsparcie organizacji to aż 1 500 000 zł,
– w akcji wzięło udział ponad 100 000 użytkowników,
– łączna liczba oddanych punktów to aż 6 796 070,
– do konsumentów trafiło łącznie prawie 15 000 nagród rzeczowych, najczęściej rejestrowane produkty to czekolada Gorzka 100 g i batony.
– Cieszymy się widząc tak duże zaangażowanie Polaków w naszą akcję. Sukces tej edycji projektu pokazał, że chcemy pomagać i angażować się w inicjatywy wspierające działania organizacji charytatywnych, zwłaszcza jeśli mechanizm tej pomocy jest prosty i możliwy w realizacji każdego dnia. Dlatego już niebawem ogłoszona zostanie kolejna edycja programu, w którym znów, wspólnie z konsumentami, Wawel będzie czynił dobro – zdradza Ewa Pałka, PR Manager firmy Wawel.