Castorama liderem e-commerce swojej kategorii

Castorama liderem e-commerce swojej kategorii

Castorama od dłuższego czasu systematycznie uzyskuje bardzo wysokie pozycje w rankingach kanałów e-commerce. Potwierdzają to między innymi badania E-commerce w Polsce przygotowywane przez Gemius czy ostatni raport Senuto TOP 100 sklepów internetowych. Czy lider branży ulepszania warunków mieszkaniowych zdominuje konkurencję również w kanale e-commerce?
 

Polacy pokochali wprowadzanie zmian w swoich domach, co przekłada się na rosnące zapotrzebowanie na produkty przeznaczone do remontowania oraz wyposażenia domu. Ze względu na zwiększone zainteresowanie oraz by zapewnić jak największe bezpieczeństwo zakupów i jednocześnie jak najlepszy dostęp do sprzedawanych produktów, Castorama w ciągu ostatniego roku dokonała wielu zmian i modernizacji związanych z obsługą sprzedaży online. Obecnie posiada wiele rozwiązań, które wykraczają poza standardy rynku. Inwestycje w innowacje, najnowocześniejsze rozwiązania techniczne oraz ciągłe poszukiwanie narzędzi najwyższej jakości niezaprzeczalnie wyróżnia Castoramę.

Z perspektywy lidera stacjonarnej sprzedaży produktów DIY naszą ambicją jest utrzymanie co najmniej takiego samego poziomu obsługi klienta również w kanale e-commerce. Nieustannie dbamy o rozwój contentowy oraz o wsparcie techniczne pozwalające na zachowanie płynności obsługi i intuicyjności naszej strony. Zarówno nasza sprzedaż tradycyjna, jak i obsługa zamówień Click&Collect oraz Click&Delivery są bardzo wysoko oceniane w badaniach satysfakcji klientów. Jakość usług oraz wysoki poziom wdrożonych rozwiązań technicznych czynią nasz serwis internetowy jedną z najchętniej wybieranych platform e-commerce w Polsce – podkreślił Beniamin Schön, Dyrektor ds. Klienta i Digitalu w Castorama Polska

W ostatnich miesiącach serwis castorama.pl cieszył się wyjątkowo dużym zainteresowaniem, głównie ze względu na wprowadzone w handlu obostrzenia i czasowe wyłączenie powierzchni sprzedaży sklepów stacjonarnych. W ciągu kilku dni od wprowadzenia ograniczenia w handlu liczba zamówień wzrosła 20-krotnie. Dzięki wprowadzonym jeszcze w zeszłym roku rozwiązaniom technicznym strona przez cały czas działała bardzo sprawnie, a jej responsywność była nawet lepsza niż w poprzednim roku.

Wśród wielu wdrożonych na platformie castorama.pl rozwiązań jednym z najbardziej zauważalnych dla użytkowników jest zoptymalizowana wyszukiwarka produktów. Znacznie szybsza i bardziej intuicyjna od poprzedniej wersji wyszukiwarka to obecnie jedno z najnowocześniejszych narzędzi tego typu na rynku. Przede wszystkim wyszukiwarka, oparta jest o sztuczną inteligencję i machine learning, eliminuje to problem związany z nieznajomością profesjonalnych nazw produktów potrzebnych podczas prowadzonych w domu prac. Klienci poszukujący konkretnego produktu często napotykają barierę znajomości profesjonalnych określeń i o ile słowa wałek, pędzel, itp. są powszechnie znane, to na przykład element nazywany rynajzą może sprawić pewien kłopot. A jak szukać czegoś, jeśli nie wiemy, jak się nazywa? Dzięki powiązaniu pojęć, które cały czas są aktualizowane nawet te niepowszechne nazwy nie stanowią problemu. Wyszukiwarka jest wyposażona w mechanizm szukania produktów bazujący na powiązaniach i algorytmie, dostarcza treści, nie tylko związanych z konkretną frazą ale pomaga nakierować użytkowników na właściwe tory. W przypadku rynajzy, która jest elementem mocowania rynien, wystarczy, że wpiszemy w wyszukiwarkę słowo rynna, a wyszukiwarka podpowie nam również inne produkty z nimi powiązane, w tym rynajzę.

Inne, zasługujące na uwagę rozwiązania zastosowane w wyszukiwarce to podpowiadanie produktów, które kupili inni klienci oraz bardzo dobre zintegrowanie z językiem polskim, czyli korekta literówek, autouzupełnianie oraz system synonimów, dzięki czemu podpowiada dodatkowe opcje.

Na pytanie co kupić by zrealizować zamierzony projekt lub czym zakup uzupełnić odpowiadamy autorskim systemem rekomendacji. Nakierowujemy klientów na ewentualne produkty powiązane np. do paneli podłogowych nie zapomnij dodać kompatybilnych podkładów. To zdecydowanie ułatwia wybór i skompletowanie produktów – podpowiada Tomasz Stefanowski, kierownik ds. rozwoju serwisu www.

Castorama szczególną uwagę przykłada do bazy produktowej, opisy są stale aktualizowane i uzupełniane, packshoty pokazują produkt z różnej perspektywy. Dodatkowo na stronie Castorama.pl znajduje się największa baza inspiracji i porad DIYponad 7000 różnego rodzaju poradników w formie opisowej i/lub video.

Kolejnym ważnym elementem jest optymalizacja kanałów sprzedaży online dla urządzeń mobilnych. Obecnie blisko trzy czwarte użytkowników korzysta z serwisu Castorama.pl za pośrednictwem smartphona, dlatego tak ważna jest czytelna i intuicyjna obsługa serwisu z poziomu urządzeń mobilnych. Każdy produkt jest dokładnie opisany oraz posiada informację o dostępności w wybranym przez użytkownika sklepie stacjonarnym.

Castorama rozwija również komunikację za pośrednictwem platform społecznościowychkanał na YouTube jest najpopularniejszym kanałem marki tej kategorii w Europie, a platformy takie jak Facebook, Instagram czy Pinterest, zawierające dużo inspiracji i porad, są chętnie obserwowane.


Informacje o spółce Castorama:

Castorama Polska Sp. z o.o. jest liderem w kategorii polepszania warunków mieszkaniowych w naszym kraju. Firma uruchomiła swój pierwszy sklep w 1997 roku. Obecnie prowadzi sprzedaż w 87 lokalizacjach w różnych częściach Polski. Zapewnia również klientom w całym kraju dostęp do oferty on-line. Spółka zatrudnia ponad 12 tys. pracowników. Castorama Polska Sp. z o.o. jest częścią Kingfisher plc, międzynarodowej spółki posiadającej prawie 1200 sklepów w 10 krajach Europy. W celu uzyskania dalszych informacji zapraszamy na stronę www.castorama.pl oraz www.kingfisher.com.