Tym razem to Instagram stał się sercem kampanii – grid instagramowy wykorzystano jako landing page, spinający pozostałe elementy kampanii prowadzonej głównie w social mediach.
Cele kampanii to: poszerzenie koszyka zakupowego Polek oraz budowanie społeczności Max Factor. Aby osiągnąć pierwszy cel, zaproponowane zostały tria kosmetyków wraz z prostą „instrukcją obsługi”. Konsumentki dostają gotowe rozwiązania w formie „sekretów”, które Max Factor odkrywa przed nimi z pomocą profesjonalnej makijażystki Eryki Sokólskiej. Każdy z sekretów, dotyczących np. wyrazistego spojrzenia, nieskazitelnej cery czy trwałego makijażu, składa się z 3 prostych kroków, dzięki którym konsumentki mogą powrócić do makijażowej rutyny sprzed pandemii.
„Pandemia zrewidowała podejście naszych konsumentek do makijażu. Odzwyczaiły się one od codziennej rutyny. Zapomniały o swoich mocnych stronach i o tym, jak je podkreślać. Nasza aktywacja skierowana jest do nich” – mówi Ewa Lach-Moore, dyrektor strategii Chromatique.
Drugi cel kampanii – zbudowanie społeczności Max Factor – będzie realizowany poprzez aktywację konsumencką. Na live’ach prowadzonych przez Erykę w IG TV kobiety mogą się spotykać i wymieniać makijażowymi patentami.
„Kobiety posiadają swoje patenty na urodę. „Sekrety”, dzięki którym codziennie wyglądają pięknie. Wymiana urodowych tricków, zawsze kojarzy się z troską, życzliwością oraz ma mentorski wydźwięk. Zachęcamy nasze Klientki do dzielenia się swoimi unikalnymi sekretami urodowymi z innymi internautkami” – tłumaczy Aleksandra Łomsza, copywriter Chromatique.
Live’y są archiwizowane i publikowane na Instagramie Max Factor i to pod nimi będzie budować się społeczność marki. Z osób biorących udział w dyskusji i dzielących się swoimi makijażowymi sekretami, zostaną wybrane te, które otrzymają nagrodę specjalną: spotkanie z Eryką wprowadzające w tajniki makijażu dobranego pod typ urody.
Chromatique odpowiada za kompleksową realizację trwającej od połowy kwietnia kampanii „1-2-3 teraz Ty” – aktywację konsumencką, kreację i produkcję. Działania skoncentrowane są na digitalu. Kreacja utrzymywana jest w eleganckiej, charakterystycznej dla marki Max Factor prostocie, wspierająca ideę hasła głównego „1-2-3 Teraz Ty”.
Kampania trwa od połowy kwietnia do lipca i jest prowadzona równolegle na rynkach: czeskim, rumuńskim i węgierskim.