Od 20 lipca 2020 r. klienci Wyborcza.pl decydujący się na reklamę w serwisach internetowych „Gazety Wyborczej” mogą skorzystać nowego rozwiązania Content Categories. Umożliwia ono efektywną emisję treści promocyjnych w ramach kategorii tematycznych, które są dopasowane do treści artykułów na stronach Wyborcza.pl.
Content Categories to automatyczne i w pełni mechaniczne grupowanie treści do konkretnych kategorii tematycznych, przy których są wyświetlane reklamy. Dzięki wdrożeniu Machine Learning artykuły są precyzyjniej dopasowywane do danej kategorii, co powala na emisję reklam przy publikacjach o określonej tematyce we wszystkich serwisach Wyborcza.pl. Klienci korzystający z oferty reklamowej Wyborcza.pl będą mogli wskazać wybraną przez siebie kategorię tematyczną, przy której ukażą się ich treści promocyjne.
Content Categories to obecnie 25 kategorii tematycznych, tożsamych z taksonomią Google, co pozytywnie wpływa na efektywność kampanii. Wskaźnik CTR kampanii testowych emitowanych w oparciu o Content Categories był znacząco wyższy od wskaźników dotychczasowych działań reklamowych.
Rozwiązanie to wpisuje się we wdrożoną w serwisach Wyborcza.pl politykę Brand Safety – dzięki wyodrębnieniu kategorii Sensitive Subjects pozwala na wykluczenie z kampanii reklamowej artykułów o tematyce wrażliwej.
Wspomniane kategorie tematyczne to: Home & Garden (Dom i ogród), Jobs & Education (Praca i edukacja), Games (Gry), Autos & Vehicles (Samochody i pojazdy), Beauty & Fitness (Uroda i fitness), Real Estate (Nieruchomość), Science (Nauka), Sports (Sport), Arts & Entertainment (Sztuka i rozrywka), News (Wiadomości), Law & Government (Prawo i rząd), People & Society (Ludzie i społeczeństwo), Business & Industrial (Biznes i przemysł), Health (Zdrowie), Books & Literature (Książki i literatura), Internet & Telecom (Internet i telekomunikacja), Shopping (Zakupy), Travel (Podróże, turystyka), Hobbies & Leisure (Hobby i wypoczynek), Computers & Electronics (Komputery i elektronika), Finance (Finanse), Food & Drink (Jedzenie, picie), Pets & Animals (Zwierzęta domowe), Reference (Odniesienie, referencje), Coronavirus (COVID-19), Sensitive Subjects (Tematy wrażliwe).