Odpoczynek na leżakach, zamawianie dań w hiszpańskiej restauracji i wycieczka rowerowa w egzotycznej scenerii – na kampanię składają się trzy historie. W lekki i humorystyczny sposób odnoszą się one do codziennych sytuacji, podczas których ich bohaterowie, kierowani wywołaną pandemią koronawirusa tęsknotą za podróżami, pragną poczuć się jak na wakacjach. Punkt zwrotny pełni zgrabny twist i zabawne, zaskakujące zakończenie sytuacji.
Prezentowane w spotach historie łączą się z różnymi wersjami produktowymi i propozycjami urlopu, m.in. w Grecji, Turcji, Bułgarii, Dominikanie czy na Wyspach Kanaryjskich, pokazując szerokie portfolio produktowe Wakacje.pl, w którym znajdują się oferty ponad 100 biur podróży. Dopełnieniem jest nowy claim marki: „Urlop zaczyna się tutaj”, a także przypomnienie różnorodnych możliwości kupowania wakacji – podczas kontaktu bezpośredniego lub w pełni online, za pośrednictwem strony www.wakacje.pl.
– Jednym z celów kampanii jest nowe pozycjonowanie naszej marki na rynku i w świadomości klientów po niedawnej zmianie identyfikacji wizualnej i dłuższej nieobecności w mediach. Chcemy być postrzegani jako nowoczesna i doświadczona firma, a także miejsce dające nieograniczone możliwości planowania wakacji. Z jednej strony to kampania produktowa, gdzie wskazujemy różnorodne kierunki, które – mimo trwającej pandemii – są dziś dostępne dla turystów. Z drugiej – poprzez lekkość i humorystykę konwencji spotów – to próba oderwania odbiorców od obecnej, covidowej sytuacji, przywołania wakacyjnych wspomnień i dania jasnego sygnału, że mimo zmian w podróżowaniu, nadal możemy cieszyć się prawdziwymi wakacjami – mówi Katarzyna Walczak, Dyrektor Marketingu Wakacje.pl.
Dostępne w wersji 30- i 15-sekundowej reklamy są emitowane w telewizji, radiu i internecie. Za przygotowanie spotów odpowiada dom produkcyjny LEMON, postprodukcję ICE Images, a reżyserem jest Krzysztof Kujawski. Za mediaplan oraz zakup mediów odpowiedzialny jest Departament Marketingu Wakacje.pl.
– Pandemia koronawirusa sprawiła, że w wielu dziedzinach życia, również w procesach zakupowych, obserwujemy zwrócenie się części konsumentów z kanałów offline do online. Z tego względu w naszej tegorocznej kampanii, w porównaniu do tej z 2019 roku, znacząco zwiększyliśmy budżet digitalowy – główny przekaz wideo wzmacniamy wieloformatową kampanią displayową. Ponieważ nasze działania kierujemy do wszystkich Polaków, którzy w prosty i dopasowany do ich potrzeb sposób chcą znaleźć idealną ofertę wakacji, nie rezygnujemy też z klasycznych kanałów przekazu. Nasze spoty od początku trwania kampanii są emitowane w największych stacjach telewizyjnych i radiowych – mówi Krzysztof Bobiński, Brand Manager w Wakacje.pl odpowiedzialny za przygotowanie kampanii.
Ogólnopolska kampania Wakacje.pl wystartowała 17 maja i potrwa do lipca.
3 podstawowe wersje spotów są dostępne do obejrzenia na kanale YouTube:
„Leżaki”: www.youtube.com/watch?v=X5EXO7IQZpw
„Gazpacho”: www.youtube.com/watch?v=Ru1k3BhW_Kk
„Rowery”: www.youtube.com/watch?v=YQmtwR0FGvk