W tym roku liczba rodzimych sklepów internetowych przekroczy 22 tysiące. Do tego dochodzą liczne platformy aukcyjne, sprzedażowe czy e-pasaże. Zaczyna robić się tłoczno. A to dopiero początek, gdyż dynamicznie rozwijający się handel transgraniczny oraz ekspansja zagranicznych graczy spowoduje, że podaż będzie jeszcze większa. Jak na tak konkurencyjnym rynku odnieść sukces?
Do tego, że handel w internecie jest jedną z najbardziej dynamicznie rozwijających się gałęzi gospodarki zdążyliśmy się już przyzwyczaić. Wartość globalnego rynku e-commerce przekroczy w tym roku 1,8 biliona dolarów, by już w 2017 r. osiągnąć poziom 2,4 biliona. Na tym tle Polska jest wciąż małym rynkiem, jednak w rodzimych realiach są to duże pieniądze. – “Według estymacji Sociomantic Labs w tym roku rodzimy rynek e-commerce urośnie o ponad 15 proc. do wartości 31,12 miliarda złotych. To powoduje, że chętnych to do walki o niego z roku na rok przybywa. Tylko w tym roku liczba sklepów internetowych działających w polskim internecie wzrośnie o 10 proc. i przekroczy 22 tysiące”” –