Facebook NOW wprowadził do oferty reklamę banerową emitowaną w grach i aplikacjach dostępnych na Facebooku.
W ofercie dotyczącej reklamy w grach i aplikacjach znalazły się dwa formaty reklamowe – Large Rectangle o wymiarach 300×250 px oraz Leaderboard o wymiarach 728×90 px. Banery wyświetlane są podczas grania lub używania danej aplikacji. Standardowe kampanie banerowe będą rozliczane zarówno w modelu CPM (według liczby wyświetleń banera), jak i CPC (według liczby kliknięć). Kampanie wideo rozliczane będą według liczby odsłon lub odtworzeń spotu reklamowego (Cost Per View – koszt za odtworzenie).
Poszerzenie oferty stało się możliwe dzięki nawiązaniu współpracy Facebook NOW z agencją Mint Media – wyłącznym polskim partnerem RockYou Inc., jednego z czołowych na świecie dostawców gier i aplikacji sieciowych. Klienci Facebook NOW mogą kupować reklamy m.in. w najpopularniejszej grze produkcji RockYou, czyli Zoo World, polegającej na rozwijaniu własnego ogrodu zoologicznego. Zoo Word odnotowuje miesięcznie prawie 5,8 mln użytkowników (dane appdata.com). Facebook NOW umożliwia reklamę również w takich aplikacjach, jak Birthday Cards, Places of Flair, Farm Town i wielu innych.
„Ponad połowa użytkowników wchodzi na Facebooka tylko po to, żeby w coś zagrać, dlatego możliwość dotarcia do tych odbiorców właśnie poprzez aplikację okazuje się niezwykle cenna. Banery w aplikacjach sieciowych nie są oczywiście w stanie zastąpić działań społecznościowych, stanowią jednak doskonałe ich uzupełnienie i wpływają na wzrost rozpoznawalności brandu wśród użytkowników społeczności” – mówi Paweł Karaś, Head of Facebook Sales w Facebook NOW.
Facebook to największy serwis społecznościowy na świecie. W Polsce korzysta z niego 9,58 mln internautów, czyli ponad połowa polskich użytkowników sieci (Megapanel PBI/Gemius, 2010.12).
**********
O firmie:
Facebook NOW to działający w ramach grupy ARBOinteractive dział sprzedaży serwisu Facebook – największego serwisu społecznościowego na świecie. ARBOinteractive, jako strategiczny partner reklamowy Facebooka w Europie Środkowo – Wschodniej, odpowiada za sprzedaż i obsługę powierzchni reklamowej Facebooka dla agencji i kluczowych klientów w Polsce i Czechach, a także za promocję marketingu społecznościowego i reklamy angażującej na tutejszych rynkach.
ARBOinteractive działa w obszarze Internetu i nowych mediów specjalizując się przede wszystkim w reklamie internetowej. Grupa rozwija komórki dedykowane poszczególnym formom marketingu online, jak reklama banerowa, reklama behawioralna, wideo online, kampanie SEM, działania w społecznościach, reklama w grach, czy kreacja internetowa. ARBOinteractive realizuje kampanie reklamowe również na obcojęzycznych witrynach internetowych. Grupę tworzą cztery europejskie oddziały – poza polskim, stanowiącym jej centrum kompetencyjne, ARBOinteractive posiada biura w Czechach, Rumunii i Rosji. Na rynku europejskim grupa współpracuje m.in. z serwisem Facebook – jako jego partner strategiczny w krajach CEE, marką Jetix w Czechach, jednym z 20 największych serwisów świata – Hi5.com w Polsce i Rumunii, czy Wydawnictwem G+J w Polsce.