Projekt Gazeta.pl zajął pierwsze miejsce w kategorii Najlepsza kampania społeczna i PR prestiżowego konkursu Global Media Awards organizowanego przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA. Jury nagrodziło redakcję portalu za działania na rzecz społeczności LGBT+, w tym m.in. serial „Rodzina+” autorstwa Niny Cieślińskiej. W tej samej kategorii konkursowej na trzecim miejscu znalazła się „Gazeta Wyborcza” doceniona za wsparcie Ogólnopolskiego Strajku Kobiet dzięki specjalnej prenumeracie solidarnościowej. Ogłoszenie laureatów nagród INMA Global Media Awards odbyło się 3 czerwca br.
INMA Global Media Awards to jedne z najbardziej prestiżowych nagród dla wydawców na świecie. Konkurs, organizowany przez Międzynarodowe Stowarzyszenie Mediów Informacyjnych INMA, nagradza najlepsze rozwiązania marketingowe.
Gazeta.pl znalazła się na pierwszym miejscu w konkursowej kategorii Public Relations and Community Service (Najlepsza kampania społeczna i PR) za działania na rzecz społeczności LGBT+. To właśnie w Gazeta.pl ukazał się w ubiegłym roku serial dokumentalny „Rodzina+” autorstwa Niny Cieślińskiej o rodzinach jednopłciowych wychowujących w Polsce dzieci. Portal opublikował też poradnik dla mediów o tym, jak pisać o osobach LGBT+ – jego autorką jest Wiktoria Beczek.
– Wspaniale jest zdobywać pierwsze miejsca za projekty tak bliskie naszym wartościom, tak wielowymiarowe i mające taką jakość. Mam ogromną satysfakcję z tej nagrody. Gratuluję i dziękuję wszystkim, którzy się do niej przyczynili – powiedziała Agnieszka Siuzdak, dyrektorka pionu Gazeta.pl.
– To nagroda za konsekwencję w działaniach Gazeta.pl jako sojuszniczki społeczności LGBT+. Nie odpuszczamy, takich działań będzie więcej – dodała Karolina Deling-Jóźwik, p.o. dyrektorki programowej Gazeta.pl.
– „Wyborcza” zawsze zwraca uwagę na istotne problemy społeczne, solidaryzuje się z dyskryminowanymi i wspiera wykluczanych. Poprzez naszą ubiegłoroczną akcję chcieliśmy nie tylko wyrazić podziw dla determinacji i odwagi protestujących, ale też okazać namacalną pomoc – dlatego wsparliśmy finansowo Ogólnopolski Strajk Kobiet i zaangażowaliśmy w nasze działania tysiące czytelników. Nagroda INMA dodatkowo podkreśla wagę akcji „Wyborczej” – jesteśmy z niej bardzo dumni – skomentował Jerzy Wójcik, wydawca „Wyborczej”.
International News Media Association (INMA) jest światową organizacją zrzeszającą firmy z branży mediów. W konkursie INMA Global Media Awards nagradzane są wybitne osiągnięcia w zakresie marek informacyjnych, wykorzystania platform mediowych, subskrypcji, rozwoju biznesu oraz danych i insightów.
Do tegorocznej edycji konkursu Global Media Awards zgłosiło się 212 mediów informacyjnych (gazety, magazyny, media cyfrowe, stacje telewizyjne i radiowe) z 37 krajów. Jury oceniało łącznie 644 projekty. Pełna lista laureatów konkursu na www.inma.org.
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w kwietniu 2021 roku serwisy grupy Gazeta.pl odwiedziło 17,5 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 574,2 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, Next.gazeta.pl, Moto.pl, eDziecko.pl.
O Wyborczej
„Gazeta Wyborcza” jest największym opiniotwórczym dziennikiem w Polsce i Europie Wschodniej, którego treści dostępne są zarówno w formie papierowej, jak i cyfrowej. Wyborcza.pl to serwis prezentujący treści przygotowywane przez redakcję „Gazety Wyborczej” – teksty, materiały wideo, podcasty, reportaże multimedialne. Są one także dostępne w aplikacji mobilnej oraz w wersji na czytniki. Wyborcza.pl jest liderem procesu transformacji cyfrowej prasy w Polsce. Na koniec marca 2021 r. społeczność prenumeratorów cyfrowego wydania „Gazety Wyborczej” liczyła ponad 258 tys.