Group One nową akwizycją wzmacnia pozycję SalesTube jako lidera ecommerce

Group One nową akwizycją wzmacnia pozycję SalesTube  jako lidera ecommerce

Group One wspólnie z hmmh AG, niemieckim liderem w connected commerce należącym do Serviceplan Group, kupuje większość udziałów w polskim software house LIKE.agency. Transakcja wzmocni kompetencje SalesTube w obszarze budowy i rozwoju sklepów e-commerce oraz zacieśni współpracę z Serviceplan Group.

Firma hmmh Polska będzie oferować swoje usługi nie tylko na rynku CEE, ale też realizować projekty dla klientów z Europy zachodniej. Współwłaściciel LIKE.agency Łukasz Białonoga utrzyma dotychczasowe stanowisko CEO i będzie raportować do Joanny Czekaj, Managing Director Salestube.

Dla Group One poszerzanie kompetencji e-commerce to strategiczny kierunek rozwoju. Należąca do grupy agencja martech & ecommerce Salestube jest niekwestionowanym liderem w tym obszarze oferując rozwiązania end-to-end. Pracuje dla ponad 150 marek na 13 rynkach Europy. Klienci obsługiwani przez Salestube odpowiadają za blisko 10% całego rynku e-commerce w samej Polsce.

Nasze cele akwizycyjne są proste: chcemy wzmocnić ofertę full-service dla e-commerce nie tylko w Polsce, ale też w całej Europie. Cieszymy się, że nastąpi to we współpracy z ekspertem w tej dziedzinie, jakim jest hmmh. Kompetencje naszego partnera w obszarze rozwiązań Shopware, czyli wiodącej platformy dla sklepów internetowych w Niemczech, będą niezwykle cenne we wprowadzaniu tego rozwiązania na szeroką skalę na rynku polskim jako alternatywy dla Magento” – komentuje Marek Żołędziowski, CEO Group One.

LIKE.agency jest wrocławskim software house z 13-letnim doświadczeniem skupionym na wdrożeniach e-commerce. Agencja działa między innymi z platformami Shopware, Magento, Woocommerce czy Presta Shop.

Połączenie sił z Group One i hmmh AG to dla nas bardzo ważny krok. Z jednej strony gruntuje on naszą pozycję lidera na polskim rynku e-commerce, a z drugiej pozwoli na prowadzenie projektów dla klientów hmmh za granicą. Jestem pewien, że każda strona odniesie z tej transakcji wiele korzyści” – mówi Łukasz Białonoga, CEO LIKE.agency.

Agencja hmmh od ponad 25 lat rozwija usługi e-commerce, wspierając cyfrową transformację biznesu w zakresie strategii, procesów, technologii i contentu. Markę tworzy interdyscyplinarny zespół ponad 300 ekspertów, który rocznie generuje ponad 25 milionów euro przychodu.  Wśród klientów hmmh AG znajdują się takie firmy jak Tchibo, bonprix, OTTO czy Decathlon .

“Szukaliśmy wiarygodnego partnera w regionie CEE z silnymi kompetencjami e-commerce, który wesprze nas w projektach deweloperskich. LIKE.agency spełniała wszystkie nasze wymagania. Dodatkowym i niezwykle ważnym atutem transakcji jest możliwość współpracy z Group One, która od lat jest częścią Grupy Serviceplan” – mówi Stefan Messerknecht, Managing Director Partner hmmh AG.


O Group One

Group One jest największą, niezależną grupą komunikacyjną w Polsce funkcjonującą na rynku od 2013 roku. Zatrudnia już ponad 400 osób. Oferuje klientom szeroki wachlarz usług, poczynając od strategicznych, przez kreatywne i mediowe, aż po technologiczne. Jej przewagą są silne digitalowe kompetencje, które od początku istnienia stanowiły trzon struktury – ponad 60% biznesu Group One to projekty on-linowe, które realizowane są z wykorzystaniem silnych relacji m.in. z Facebookiem i Google.