Grupa Gazeta.pl wyprzedziła grupę Onet.pl w kategorii mobile – Megapanel PBI/Gemius

Grupa Gazeta.pl wyprzedziła we wrześniu 2012 r. Grupę Onet.pl pod względem liczby odsłon na urządzeniach mobilnych. Po raz pierwszy w 12-letniej historii Grupa zajęła drugie miejsce w ważnej kategorii, wyprzedzając tym samym lidera polskiego internetu.
Serwisy Grupy Gazeta.pl wygenerowały ponad 80 mln odsłon, tym samym o 2,5 mln więcej niż Grupa Onet.pl. Odsłony to jedyny zestandaryzowany sposób liczenia pozycji stron mobilnych na rynku. Liczba 80 mln odsłon umożliwiła zajęcie Grupie Gazeta.pl pozycji wicelidera polskiego rynku wg PBI/Gemius za połączonymi siłami Wirtualnej Polski i operatora GSM Orange.

Przez ostatnie 20 miesięcy ruch mobilny w serwisach Gazeta.pl wzrósł prawie 6-krotnie. Na sukces złożyły się m.in. mobilne wydania serwisów: Gazeta.pl (30 mln), Sport.pl (10 mln), Plotek.pl (6,5 mln), Wyborcza.pl (2,3 mln), Deser.pl (2 mln), Wyborcza.biz (1,9 mln), Blox.pl (1,4 mln), Futbolowo.pl (1,2 mln).

Największy serwis mobilny z Grupy – strona główna portalu w wersji mobilnej znajdująca się pod adresem m.gazeta.pl przeszła ostatnio znaczące zmiany. Została dostosowana do ekranów, których wielkość wynosi od 3 do 7 cali – tym samym treści publikowane w portalu dopasowują się do urządzeń nowej generacji, m.in. tabletofonów oraz minitabletów.

W nowej wersji strona rozpoznaje, gdzie znajduje się użytkownik i oferuje mu informacje lokalne, pogodę oraz miejscowe serwisy Gazety Co Jest Grane. Wszystkie teksty są pogrupowane tematycznie, a strona zapamiętuje, jakie teksty użytkownik lubi czytać i oferuje podobne przy kolejnej wizycie na Gazeta.pl. Użytkownicy mobilnej strony Gazeta.pl mogą również skorzystać z nowej wersji serwisu Pogoda.Gazeta.pl.

*********
Agora S.A. powstała w 1989 r.; od 1999 r. jest notowana na giełdzie w Warszawie. Jej największymi przedsięwzięciami są: Gazeta Wyborcza – najpopularniejsza opiniotwórcza gazeta w Polsce dostępna również w internecie oraz na smartfonach i tabletach iPad i Kindle, Helios S.A. – drugi największy operator kinowy w kraju, oraz AMS, spółka z czołówki polskiego rynku reklamy zewnętrznej. Agora wydaje również największą bezpłatną gazetę w Polsce – Metro i 12 czasopism, m.in. Avanti, Logo, Poradnik Domowy. Jest właścicielem dwóch muzycznych marek stacji lokalnych: Złote Przeboje i Roxy FM, internetowego radia tuba.FM oraz większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia TOK FM. Serwisy internetowe Agory należą do wiodących pod względem popularności w swoich kategoriach. Wśród kilkudziesięciu marek internetowych spółki znajdują się m.in.: portale Gazeta.pl i Tokfm.pl, serwisy Wyborcza.pl i Wyborcza.biz, wortale GazetaPraca.pl i Domiporta.pl oraz serwisy tematyczne, jak Sport.pl, czy społecznościowe, jak Blox.pl. Siła marek Agory pozwoliła na zaoferowania czytelnikom kolekcji wydawniczych, w ramach których spółka sprzedała kilkadziesiąt milionów książek i książek z płytami CD i DVD.