Jak przyspieszyć wzrost? – Szósta edycja raportu Future Focus o najbliższej przyszłości marketingu.

Jak przyspieszyć wzrost? – Szósta edycja raportu Future Focus o najbliższej przyszłości marketingu.
Ostatnie 15 miesięcy przyniosło więcej zmian, niż ktokolwiek mógł się spodziewać. Nikt nie pozostał im obojętny – również marketing. Agencja iProspect, wchodząca w skład dentsu Polska, podjęła wyzwanie analizy nowych okoliczności i szans stojących przed marketerami w tej trudnej i dynamicznej rzeczywistości, przygotowując publikację Future Focus: Brands Accelerated 2021. Tegoroczna, szósta już edycja raportu skupiona jest wokół przyspieszania wzrostu marek na styku kultury, treści, danych i technologii.

 

Raport powstał przy współpracy ponad 200 marketerów z 29 rynków i analizuje trendy, szanse oraz zagrożenia marketingowe w trzech kluczowych obecnie obszarach:

 

1. Wszechobecny handel

Jeden na czterech marketerów uważa rozszerzenie swoich możliwości handlowych za jedno z najtrudniejszych wyzwań w 2021 r.
Jak używać mediów, aby skutecznie sprzedawać? Czy e-commerce zapewnia gorsze doświadczenie klienta, niż sklep stacjonarny? Jak dom staje się nowym frontem handlu? Future Focus podejmuje wyzwanie odpowiedzi na te i inne pytania o skutecznej sprzedaży w najbliższej przyszłości, w której żaden marketer nie będzie mógł pozostać obojętny na wyzwania stawiane przez e-commerce. 57% procent z nich przyznało w badaniu, że w następstwie pandemii będą musieli dokonać długoterminowych inwestycji w swoje możliwości w obszarze e-commerce.

 

2. Walka o uwagę

Dzięki połączeniu wartości emocjonalnej i wierności obszarowi działalności marki, marketerzy mogą zamienić uwagę w niezapomniane doświadczenia, które krok po kroku budują ich marki.

Walka o zainteresowanie konsumenta jeszcze nigdy nie była aż tak zaciekła. Bezcenna okazuje się więc wiedza, jak wyróżnić się na tle konkurencji oraz budować skuteczną uwagę, która przekłada się na zakup i świadomość. Kluczem mogą być emocje, które (właściwie wykorzystane), stają się budulcem silnych i zapadających w pamięć doświadczeń w marketingu. W badaniu iProspect aż jedna trzecia marketerów (34%) zauważa, że brak emocjonalnej więzi jest wyzwaniem w zakresie zwiększania długofalowego zaufania konsumentów do marki.

 

3. Nowe oczekiwania dotyczące prywatności danych

Obecnie trwa wyścig mający na celu (ponowne) zdobycie kontroli nad relacjami z klientami poprzez lepsze wykorzystanie danych.

Świadoma marka nie może dziś obejść się bez wiedzy, jak mądrze korzystać z danych i zapewnić ich bezpieczeństwo. Dba również o inkluzywność i różnorodność nie tylko w swoich przekazach marketingowych, ale również w tworzących je zespołach.

Future Focus, analizując te zagadnienia, wskazuje między innymi na różnice w postrzeganiu danych przez marketerów i klientów: przykładem może być fakt, że tylko 9% badanych marketerów uważa, że pomoc marce w poprawieniu produktów i usług może być motywacją do udostępnienia swoich danych, podczas gdy wśród użytkowników tym twierdzeniem zgadza się aż 44% ankietowanych.

 

[Pobierz raport Future Focus: Brands Accelerated 2021]

 


iProspect to globalna agencja skoncentrowana na przekształcaniu intencji konsumentów w realne działania. Eksperci iProspect specjalizują się w działaniach performance’owych oraz optymalizacji doświadczeń i możliwości różnorodnych platform digitalowych.

Grupa dentsu Polska należy do dentsu international, globalnej sieci komunikacji marketingowej, odpowiadającej swoją ofertą na potrzeby ery cyfrowej. W skład dentsu Polska wchodzą marki: Carat, Isobar, iProspect, Red8 Group, Amplifi, Amnet, DDS, dentsu i dentsu X, The Story Lab oraz Propeller Film.