Jak zostać dobrym św. Mikołajem?

Święta zbliżają się wielkimi krokami, a wraz z nimi grudniowe szaleństwo zakupów. Szukając prezentów dla rodziny i bliskich Polacy coraz częściej decydują się zamówić upominki online. To proste i wygodne, bo kupować możemy dosłownie wszędzie, jeśli tylko mamy jakiekolwiek urządzenie mobilne z dostępem do internetu. Dzięki temu oszczędzamy mnóstwo czasu.
Nie stoimy w długich kolejkach w sklepie ani ulicznych korkach. Powinniśmy jednak pamiętać, że z utrudnionym ruchem drogowym będzie borykał się kurier dostarczający nam zamówione paczki. Dlatego zanim całkowicie pochłonie nas świąteczna gorączka warto zastanowić się, co zrobić by zamówione przez nas prezenty dotarły na czas.

Nic na ostatnia chwilę

Firmy kurierskie zalecają by upominki zamawiać bądź wysyłać z odpowiednim wyprzedzeniem. Jeśli zamawiamy lub wysyłamy coś poza granicę Polski, warto pomyśleć o tym nawet wcześniej niż planowaliśmy zrobić to w przypadku przesyłek krajowych.

Sprawdź dostępność

Na czas dostawy wpływa nie tylko sam proces przewozu przesyłki. Często nie zwracamy uwagi na to czy przedmiot, który zamawiamy jest obecnie dostępny w magazynie sklepu. Jeśli go nie ma, warto pomyśleć o innym upominku, bo sprowadzenie go wydłuży czas oczekiwania na paczkę nawet o kilka dni.

Miękko jak w puchu…

Nawet najstaranniej wybrany przez nas prezent nie sprawi radości, jeśli zostanie dostarczony uszkodzony. Warto o tym pamiętać jeżeli to my wysyłamy upominek. Inaczej zapakujemy szklany wazon, a inaczej książkę. W przypadku kruchych przedmiotów warto zainwestować w folię bąbelkową lub wióry styropianowe, by zabezpieczyć je przed wibracjami czy przesuwaniem wewnątrz opakowania w czasie transportu. Dobrym zewnętrznym zabezpieczeniem jest mocny, dostosowany do odpowiedniej wagi towaru karton z podwójnymi ściankami. Czasami warto także dodatkowo zabezpieczyć przesyłkę oklejając ją taśmą, przyklejając ostrzegawcze naklejki typu „szkło” albo wykupując usługę przesyłki niestandardowej, która jest sortowana ręcznie.

Bądź uważny – adresuj dokładnie

Wysyłając paczkę równie ważne jak czas jest właściwe zaadresowanie przesyłki. Nadając przesyłkę powinniśmy bardzo dokładnie sprawdzić czy dobrze zapisaliśmy adres odbiorcy oraz, co bardzo ważne, jego numer telefonu. W razie jakichkolwiek problemów kurier może natychmiast się z nim skontaktować, przyspieszając tym samym czas dostarczania nadanego przedmiotu.

Miejsce ma znaczenie

Przesyłki dostarczane są w ciągu dnia – powinniśmy się więc dobrze zastanowić, jaki adres wysyłki dla odbiorcy będzie najbardziej odpowiedni. Być może między 8.00, a 16.00 jest on w pracy i to na ten adres lepiej będzie wysłać paczkę (jeśli tylko pracodawca na to zezwala). Nie zapominajmy by nasze preferencje dotyczące dostarczenia paczki wpisywać także gdy to my zamawiamy jakiś towar. Możemy wtedy zaznaczyć, jakie godziny odbioru preferujemy, co zdecydowanie ułatwi kurierowi pracę i przyspieszy proces dostarczania przesyłki. Niektóre firmy kurierskie dają także swoim klientom szansę by zmienić adres nadania przesyłki nawet wtedy, kiedy jest ona już
w drodze, np. DHL Parcel uruchomił w tym celu usługę Przekieruj paczkę. Umożliwia ona przekierowanie przesyłki na inny adres nawet wtedy, gdy ta jest już w drodze. Co ważne paczka może zostać dostarczona nie tylko do okolicznego punktu DHL Parcelshop, ale również do naszego sąsiada czy mieszkającego nieopodal znajomego (więcej informacji na ten temat znajdziecie pod adresem: http://dhlparcel.pl/przekierujpaczke).

Dodatkowa kontrola nie zaszkodzi

Jeśli chcecie wiedzieć, gdzie aktualnie znajduje się wasza paczka warto wybrać firmę kurierską dającą możliwość monitorowania statusu doręczenia na każdym etapie jej wysyłki. Obecnie możemy skorzystać z usługi, dzięki której będziemy otrzymywać powiadomienia o stanie naszej przesyłki na adres e-mail lub smsem. Pamiętajmy wówczas, że niezbędny jest numer listu przewozowego, dlatego warto go sobie zapisać.

Sprawdzona firma

Świąteczny szczyt paczkowy to okres wzmożonej pracy dla wszystkich firm kurierskich, które w tym okresie obsługują nawet o 30% więcej przesyłek. Niektóre z nich są do tego lepiej przygotowane niż inne, dlatego warto dobrze się zastanowić zanim wybierzemy tę, której powierzymy nasz pakunek. Szukajmy takiej z nowoczesnymi rozwiązaniami, dobrą infrastrukturą, która istnieje na rynku KEP już od dłuższego czasu. Jej doświadczenie z pewnością zwiększy nasze szanse na terminowe dostarczenie przesyłki.

*******

DHL Parcel to młoda i prężnie rozwijająca się marka, korzystająca z 46 lat doświadczeń  firmy  DHL. Dysponując wieloletnią i ugruntowaną pozycją w Polsce w branży logistycznej, z początkiem 2014 roku DHL Parcel został specjalnie wyodrębniony w ramach struktury  DHL Express (Poland) Sp. z o.o.. Obecnie DHL Parcel jest liderem polskiego rynku przesyłek krajowych i prekursorem innowacyjnych rozwiązań e-commerce dedykowanych klientom w Polsce i w Europie.