Książki i kalendarze z przygodami kota Simona wydało w Polsce wydawnictwo W.A.B., zaś za kampanię w mediach społecznościowych odpowiadała agencja Pitted Cherries.
Założenia
Cele kampanii w social mediach:
- wsparcie sprzedaży kalendarzy oraz książek w handlu tradycyjnym i elektronicznym
- rozprzestrzenienie wizerunku kota Simona oraz powiększenie grona jego polskich sympatyków.
Grupa docelowa to kobiety, a w szczególności wielbicielki zwierząt. Do targetu należały również osoby sympatyzujące z postaciami Brand Hero oraz fani komiksów oraz książek.
Kampania rozegrała się na Facebooku podczas trzec hmiesięcy (październik, listopad, grudzień) 2010 roku.
Aktywności facebookowej kampanii składały się z dwóch elementów: aplikacji konkursowej „Co knuje kot Simona” oraz fan page’a „Kot Simona”.
Aplikacja konkursowa „Co knuje kot Simona”
„Co knuje kot Simona” to aplikacja konkursowa, dzięki której Internauci wciągani byli we współtworzenie contentu z kotem Simona w roli głównej.
Zasady konkursu prezentują trzy punkty:
- Wybierz scenkę
- Napisz co knuje kocur
- Zdobywaj głosy i zgarniaj nagrody
Uczestnik miał do wyboru kilkanaście scenek z przygodami kota Simona, które pochodziły z książek oraz kalendarzy. Jego zadaniem było opisanie co knuje kot Simona na załączonym obrazku. Po udziale w konkursie uczestnik zapraszał swoich znajomych do aplikacji i głosowania na swoją pracę. Dodatkowo informacja o udziale w konkursie wyświetlała się na jego profilu.
Co tydzień wygrywali autorzy trzech najpopularniejszych prac. Nagrodami były książki i kalendarze z kotem Simona.
Aplikacja „Co knuje kot Simona” promowana była za pomocą reklam na Facebooku (Facebook ADS), które były kierowane do grup docelowych, m.in. do kobiet, miłośników zwierząt czy polskich fanów zagranicznego fan page’a kota Simona.
Wyniki aplikacji konkursowej
Przez trzy tygodnie trwania konkursu dodano ponad 4 200 prac, na które oddano 3 700 głosów.
Aplikacja konkursowa „Co knuje kot Simona” wygenerowała ponad 73 000 odsłon i ponad 11 000 odwiedzin.
Fan page „Kot Simona”
Agencja Pitted Cherries prowadziła fan page kota Simona od początku października do końca 2010 roku. W tym czasie strona zgromadziła ponad 10 000 fanów. Wynik ten udało się uzyskać bez udziału wsparcia mediowego (Facebook ADS). Reklamy były bowiem kierowane bezpośrednio do aplikacji konkursowej, a żeby wziąć udział w konkursie, nie trzeba było zostawać fanem strony.
Narratorem fan strony był kot Simona, który opowiada o swoim codziennym życiu. Przygody, które przeżywał inspirowane były fabułą książek. Wśród przygód kota Simona znalazły się m.in. poszukiwanie myszy grasującej po mieszkaniu, ucieczka z domu czy relacje kota Simona z mieszkającym z nim psem. Wpisy kota Simona często wzbogacone były contentem w postaci zdjęć z książek i kalendarzy oraz filmików z przygodami kocura.
Podczas opowiadania kolejnych historii, kot Simona udzielał się również w komentarzach, odpowiadając na pytania fanów oraz stymulując ich do dalszych interakcji.
Fani kota Simona, oprócz aktywności w komentarzach, często sami dodawali wpisy na fan stronie. W większości były to zdjęcia kotów oraz książek i kalendarzy. Często inicjowali również dyskusje, w których chwalili się świeżo zakupionymi książkami i kalendarzami, czy zadawali pytania o to, gdzie można je zakupić.
Wyniki fan page’a
Fan page nie był promowany reklamami, a mimo to od 6 października do końca grudnia 2010 roku zgromadził ponad 10 000 fanów.
Podczas trzech miesięcy działań wpisy kota Simona wygenerowały łącznie ponad 7 000 komentarzy oraz klików w „lubię to”.
W ostatnim miesiącu akcji wpisy kota Simona wygenerowały pół miliona wrażeń (wrażenia to wstępna liczba wyświetleń postów na tablicy oraz w aktualnościach fanów).
Michał Maciejewski – właściciel agencji Pitted Cherries, autor bloga casebycase
Paweł Jaroszyński – content designer i copywriter agencji Pitted Cherries