Marketerzy wolą Facebook od NK

Prawie 95% brand managerów największych marek w Polsce uważa Facebook za środowisko sprzyjające prowadzeniu działań marketingowych – wskazują wstępne wyniki zakończonego właśnie badania Social Media Brand Index 2010.Bardzo popularna NK.pl (wcześniej Nasza-klasa.pl) zdobyła zaledwie 20% wskazań osób odpowiedzialnych za marketing.

Uczestnikami zakończonego właśnie badania były osoby odpowiedzialne za planowanie komunikacji marketingowej największych marek w Polsce. Jedno z pytań na które odpowiadali dotyczyło serwisów społecznościowych, które ich zdaniem najlepiej nadają się do prowadzenia działań marketingowych. Prawie wszyscy (94% wskazań) wśród najlepszych wskazywali Facebook. Dalej uplasowały się kolejno YouTube (67%) i NK (Nasza-klasa) z 20% wskazań. W pierwszej piątce znalazły się też Twitter (13%) oraz Epuls (10%).

„Facebook udostępnia zupełnie bezpłatnie duże możliwości prowadzenia złożonych działań marketingowych i bardzo łatwe tworzenie aplikacji o charakterze marketingowym” – komentuje Norbert Kilen, dyrektor strategiczny Think Kong, koordynator badania – „Poza tym popularność Facebooka bardzo szybko rośnie, a przekonanie o jego użyteczności jest dodatkowo wzmacniane przez setki case’ów z całego świata.”

Zakończone badanie Social Media Brand Index 2010 (www.socialmediabrand.pl) to projekt agencji marketingu interaktywnego Think Kong (www.thinkkong.pl) realizowany m.in. we współpracy z IAB Polska. Pełny raport z badania będzie dostępny w drugiej połowie listopada. Opracowanie będzie przedstawiało dokładną analizę aktywności komunikacyjnych największych marek w Polsce w mediach społecznościowych, będzie prezentować skalę oraz sposoby wykorzystywania tego rodzaju działań w marketingu. Badanie jest realizowane pod patronatem IAA (Międzynarodowego Stowarzyszenia Reklamy w Polsce), Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych „Lewiatan”, Polskiej Rady Centrów Handlowych, oraz magazynów: Think Tank, Brief, OOH Magazine i serwisówMediarun.pl, Marketingowiec.pl, Marketing przy kawie, Fundacji internetPR.pl oraz blog.Mediafun.pl.

***

Think Kong (www.thinkkong.pl) to agencja interaktywna, której obszarem specjalizacji są działania marketingowe on-line, w szczególności kampanie oparte na wykorzystaniu serwisów społecznościowych, strategiczne wsparcie komunikacji marek w Internecie. Firma działa w ramach grupy skupiającej m.in. On Board Public Relations (www.onboard.pl) i agencję reklamową San Markos (www.sanmarkos.pl).