„Nie jedź na kacu. Włącz myślenie". Twój kac może kosztować czyjeś życie."

Ruszyła kampania społeczna KRBRD przestrzegająca przed jazdą na kacu. To pierwsza Polska kampania poruszająca ten problem. Spot wyreżyserował Marek Dawid, a główne role zagrali prawdziwa mama z synem. Głosu w spocie radiowym i telewizyjnym użyczył Radosław Pazura.
Strategię dla kampanii przygotowała Fabryka Komunikacji Społecznej w oparciu o przeprowadzone przez TNS OBOP ogólnopolskie badania społeczne „Kierowcy a alkohol”, obejmujące zakresem m. in. postrzeganie niebezpiecznych zachowań kierowców na drodze, wiedzę nt. działania alkoholu na organizm oraz cechy przyzwolenia społecznego dla zjawiska. Wyboru kreacji dokonano na podstawie copy testów, przeprowadzonych w całej Polsce na kilku grupach społecznych. Za testy odpowiada Laboratorium Komunikacji Społecznej.

W ramach kampanii powstał spot telewizyjny i radiowy, plakat, ulotki, gadżety, materiały promocyjne, reklama internetowa. Odbędą się też dwa eventy towarzyszące Hitom na czasie – największej w Polsce trasie wakacyjnych koncertów plenerowych, realizowanych przez Radio ESKA i TVP 1. Kampanii towarzyszy strona internetowa www.niejedznakacu.pl oraz fun page’u kampanii na facebooku &#8211