Ruszyła kampania społeczna KRBRD przestrzegająca przed jazdą na kacu. To pierwsza Polska kampania poruszająca ten problem. Spot wyreżyserował Marek Dawid, a główne role zagrali prawdziwa mama z synem. Głosu w spocie radiowym i telewizyjnym użyczył Radosław Pazura.
Strategię dla kampanii przygotowała Fabryka Komunikacji Społecznej w oparciu o przeprowadzone przez TNS OBOP ogólnopolskie badania społeczne „Kierowcy a alkohol”, obejmujące zakresem m. in. postrzeganie niebezpiecznych zachowań kierowców na drodze, wiedzę nt. działania alkoholu na organizm oraz cechy przyzwolenia społecznego dla zjawiska. Wyboru kreacji dokonano na podstawie copy testów, przeprowadzonych w całej Polsce na kilku grupach społecznych. Za testy odpowiada Laboratorium Komunikacji Społecznej.
W ramach kampanii powstał spot telewizyjny i radiowy, plakat, ulotki, gadżety, materiały promocyjne, reklama internetowa. Odbędą się też dwa eventy towarzyszące Hitom na czasie – największej w Polsce trasie wakacyjnych koncertów plenerowych, realizowanych przez Radio ESKA i TVP 1. Kampanii towarzyszy strona internetowa www.niejedznakacu.pl oraz fun page’u kampanii na facebooku –