Osoby, które planują zakup nieruchomości, najczęściej szukają o nich informacji w Internecie. Znacznie rzadziej sięgają po tradycyjną prasę, porady znajomych czy kontakt z agentem nieruchomości – wynika z badań „Polski Rynek Mieszkaniowy – Popyt i preferencje nabywców 2010”, przeprowadzonych przez firmę Nowy Adres S.A.
Nowy Adres S.A. z pomocą instytutu badawczego Gfk Polonia już po raz trzeci przeprowadził badania z cyklu „Polski Rynek Mieszkaniowy. Popyt i preferencje nabywców”, największego projektu badawczego sektora nieruchomości mieszkaniowych w Polsce. Metodą CAWI (przez Internet) przeprowadzono w sumie 1500 wywiadów z mieszkańcami Warszawy, Trójmiasta, Poznania, Krakowa i Wrocławia, odpowiedzialnymi lub współodpowiedzialnymi za podejmowanie decyzji dotyczących dużych wydatków na potrzeby gospodarstwa domowego, takich jak kupno samochodu czy mieszkania.
Przede wszystkim sieć
Informacji o nieruchomościach szukamy przede wszystkim w Internecie – globalna sieć otrzymała aż 84 proc. wskazań. Korzystamy nie tylko z firmowych stron deweloperów czy przeglądarek ofert na portalach nieruchomościowych, ale szukamy również opinii o deweloperach, agencjach czy bankach u osób, które miały już z nimi styczność i swoje opinie na ten temat zamieszczają na forach i portalach społecznościowych. – “W ostatnich latach Internet wyrósł na główne źródło informacji o nieruchomościach. Wygoda korzystania, aktualność i szybkość przepływu informacji w sieci pozostawiły w tyle tradycyjne media”” –