Nowy konkurs konsumencki marki Velvet

Z początkiem stycznia 2011 roku ruszył ogólnopolski konkurs konsumencki Emocje Inspirują, organizowany przez producenta chusteczek Velvet. To kontynuacja kampanii wizerunkowej Let it out. Uwolnij emocje.
Rozpoczynający się w styczniu konkurs Emocje Inspirują to kolejny etap innowacyjnej kampanii wizerunkowej marki Velvet, łączącej w sobie elementy badania socjologicznego, społecznego happeningu oraz działań marketingowych. Dla konsumentów to okazja do uwolnienia emocji w bardzo pozytywny, kreatywny sposób oraz możliwość wygrania atrakcyjnych nagród. Zadaniem konkursowym jest zaprojektowanie nowej, oryginalnej szaty graficznej pudełka chusteczek Velvet. Tematem zgłaszanych projektów może być wszystko co kojarzy się z pozytywnymi emocjami – z uczuciem radości, szczęścia, spełnienia czy wzruszenia. Konkurs jest skierowany do każdego, niezależnie od jego artystycznego zacięcia i zdolności.

Specjalnie na potrzeby konkursu, na stronie internetowej kampanii www.uwolnijemocje.com.pl, zamieszczono aplikację ułatwiającą projektowanie opakowania. Mogą z niej korzystać wszyscy zainteresowani uczestnictwem w konkursie, choć nie jest to obowiązkowe. Organizator nie narzuca żadnych ograniczeń co do techniki wykonania projektu. Artystyczne dusze mają więc bardzo szerokie pole do popisu. Głównymi nagrodami w konkursie są profesjonalne laptopy Apple MacBook Pro – wymarzone narzędzie pracy i rozrywki dla każdego projektanta. Nowe opakowania chusteczek Velvet stworzone według zwycięskich projektów zostaną wprowadzone do sprzedaży. Konkurs trwa do 15 marca 2011 roku.

Emocje Inspirują to doskonała okazja do zabawy zarówno z własną wyobraźnią, jak i z własnymi emocjami. A dzięki dotychczasowym akcjom zrealizowanym w ramach kampanii Let it out. Uwolnij emocje wiadomo, że temat emocji jest Polakom szczególnie bliski. Jak wynika z badań zrealizowanych przez Instytut Badawczy Pentor oraz z przeprowadzonego w ramach kampanii eksperymentu socjologicznego „Sofa Tour” (podróż niebieskiej kanapy oraz dobrego słuchacza – Anny Maruszeczko prowadzona latem 2010 r. w największych miastach Polski), Polacy są narodem bardzo emocjonalnym, chcą o emocjach rozmawiać i odczuwają potrzebę ich okazywania. Bardzo często w najbardziej emocjonalnych momentach towarzyszy nam właśnie opakowanie chusteczek. Konkurs Emocje Inspirują to dla konsumentów interesująca okazja do własnoręcznego zaprojektowania nowych opakowań dla chusteczek Velvet, które będą wyrażać (i wzbudzać!) pozytywne emocje, a ich ciekawy design wpisze się w wystrój i atmosferę domowych wnętrz Polaków.

***

„Let it out. Uwolnij emocje” to międzynarodowy projekt zapoczątkowany w 2006 roku przez Kimberly-Clark, producenta chusteczek Velvet. Celem globalnego eksperymentu socjologicznego jest kompleksowe zbadanie emocji i uświadomienie społeczeństwu, jak ważną rolę dla zdrowia i dobrego samopoczucia odgrywa wyrażanie swoich uczuć. W Polsce, podobnie jak w innych krajach, projekt składa się z dwóch etapów. Pierwszym jest ogólnopolskie badanie nad emocjami Polaków, które zostało przeprowadzone na zlecenie producenta chusteczek Velvet przez Pentor Research International w kwietniu 2010 r. metodą CAPI.

Na zlecenie Kimberly-Clark, producenta chusteczek Velvet badania nad wyrażaniem emocji zostały przeprowadzone m.in. w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Włoszech, Francji i Holandii. Badania nie tylko wykazały różnice w sposobach ich wyrażania między poszczególnymi narodami, ale także pokazały, że niezależnie od szerokości geograficznej do wyrażania uczuć potrzebujemy dobrego słuchacza i paczki chusteczek. Taki efekt badania dał producentowi marki Velvet impuls do tego, aby eksperyment socjologiczny przenieść z formularzy instytutu badawczego na ulice największych amerykańskich i europejskich metropolii. W ten sposób zrodził się pomysł na „sofa tour” – wielką podróż niebieskiej kanapy, dobrego słuchacza i chusteczek higienicznych. Sukces kampanii której pierwsza edycja miała miejsce w 2006 roku, zachęcił organizatorów do przeprowadzenia projektu również w Polsce.

Historia Velvet jako marki artykułów higienicznych sięga 1997 roku, gdy jako pierwsza w kategorii higieny pojawiła się z reklamą w TV. Dziś Velvet to najbardziej znana i ceniona marka artykułów higienicznych w Polsce, która od 2003 roku należy do największego światowego producenta i dystrybutora artykułów higienicznych codziennego użytku – firmy Kimberly-Clark. Produkty koncernu Kimberly-Clark dostępne są w 150 krajach na całym świecie i wytwarzane w zakładach produkcyjnych znajdujących się w 42 krajach. Jedna z fabryk grupy Kimberly-Clark mieści się w miejscowości Klucze, zlokalizowanej na południu Polski między Krakowem i Katowicami.