Nowy trend w social mediach. Samorządy postawią na promocję urlopów w Polsce

Nowy trend w social mediach. Samorządy postawią na promocję urlopów w Polsce

W social mediach pojawił się nowy trend, mający na celu promowanie wypoczynku w polskich kurortach. Z powodu pandemii COVID-19, społecznego lockdownu oraz strachu przed podróżami, wielu z nas wybierze urlop w Polsce. Na Instagramie już dziś coraz większą popularnością cieszą się hasztagi #urlopwkraju i #urlopwpolsce.

Instagram ma ogromną moc inspiracyjną i sprzedażową. Użytkownicy tego medium poszukują w nim informacji o najnowszych trendach w modzie – 22 proc., kosmetykach – 11 proc. oraz wakacjach i najpopularniejszych kierunkach na krótki urlop – 9 proc.[1] Coraz częściej wykorzystywany jest do promocji produktów i usług, a ponad 60 proc. osób przyznaje, że influencerzy zainspirowali ich do zakupu bądź odwiedzenia danego miejsca.

Samorządy wykorzystają moc Instagrama

Zdaniem eksperta Kariny Hertel z agencji marketingu influencerskiego BrandLift, samorządy i województwa skłonią się do skorzystania z usług influencerów, aby „sprzedawać” swoje regiony.

–  Zarówno miasta, jak i samorządy zainwestują w promocję swoich regionów, jako idealnego miejsca na wakacyjny urlop. Lockdown to dobra okazja do tego, aby promować wyjazdy krajowe. Samorządy widzą, że reklama outdoorowa oraz telewizyjna czy radiowa nie są już aż tak skuteczne. Naszym zdaniem wkrótce na Instagramie pojawi się wielu infulencerów, którzy będą promować konkretne miasta na zlecenie samorządów i województw. Właścicieli pensjonatów nie stać na to, aby zainwestować od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych w kampanie. To włodarze miast sięgną po nowoczesne formy reklamy, aby promować regiony – mówi dyrektor zarządzający BrandLift Karina Hertel.

Promowanie regionów przez samorządy w internecie pozwala na bieżąco obserwować, do jakiego grona osób dotarła reklama oraz jaki był jej odbiór.

 Dziś poszczególni influencerzy mają dużo większe zasięgi niż popularne gazety i portale. Uważam jednak, że miasta do kampanii promocyjnych postawią na mniejszych influencerów i rodziny z dziećmi, tak aby odbiorca miał wrażenie, że znajduje się bliżej nich. Zleceniodawcy mogą natomiast na bieżąco obserwować, jakie posty się sprawdzają, co lubią odbiorcy i w dowolny sposób modulować treści, co nie jest możliwe w przypadku ogłoszeń w gazetach czy telewizji – dodaje Karina Hertel.

Obecnie z tych dwóch hasztagów korzystają kilka tysięcy osób. Ekspert BrandLift szacuje, że hasztag może posłużyć do promocji wyjazdów krajowych na szeroką skalę i może mieć podobny zasięg do hasztagu #zostańwdomu, który na blisko kwartał zdominował polskie media.

Badanie „Potencjał sprzedażowy Instagrama. Raport BrandLift” zostało wykonane na zlecenie agencji marketingu influencerskiego BrandLift. Badanie ilościowe zostało zrealizowane techniką CAWI w społeczności Zymetria w listopadzie 2019 r. na grupie 400 osób w wieku 18-49 lat, która regularnie korzysta z Instagrama. Jego celem było poznanie użytkowników Instagrama, podejmowanych przez nich działań, zwyczajów i opinii nt. serwisu. Badanie obejmowało m.in. znajomość i używanie mediów społecznościowych, częstotliwość, preferencje oraz skojarzenia i intensywność reklam. Sprawdzono również zachowanie użytkowników na Instagramie, powody korzystania z tego portalu czy zachęcenie do kupna pod wpływem reklam. Badanie skupia się również wokół influencerów i korzystania z poleceń influcencerów na Instagramie.


BrandLift to agencja marketingu influencerskiego działająca zgodnie z filozofią marketingu 4.0, realizująca kampanie na Instagramie i docelowo innych kanałach społecznościowych. Firma specjalizuje się w łączeniu twórców z markami w ramach kampanii z nano- i mikroinfluencerami, jak również najbardziej wpływowymi i opiniotwórczymi postaciami ze świata social mediów. Agencja dysponuje autorską platformą technologiczną zapewniającą m.in. nadzór nad realizacją kampanii w czasie rzeczywistym oraz wykorzystuje światowej klasy narzędzia do weryfikacji influencerów pod kątem jakości i optymalizacji zasięgów.

Agencja zbudowała autorską platformę do jak najbardziej efektywnego i skutecznego prowadzenia kampanii i automatyzacji całego procesu na linii Influencer – Agencja – Klient. Profile influencerów są szczegółowo analizowane pod kątem ich wiarygodności i deklarowanych parametrów kont, jak również dopasowywane do wymaganych do osiągnięcia wskaźników kampanii.

[1] Potencjał sprzedażowy Instagrama. Badanie BrandLift