Optymalizacja strategii marketingowej – droga do sukcesu na przekór kryzysowi

Jak wynika z raportu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP), prawie połowa firm zdecydowała się w ostatnich latach na ograniczenie kosztów. Tymczasem alternatywą dla polskiego biznesu jest zwiększanie ROIM – zwrotu z inwestycji w marketing. W czasach kryzysu to marketing decyduje o sukcesie firmy.
Kryzys to nie tylko czas na restrykcje i cięcia. To moment na przeanalizowanie swojej dotychczasowej strategii biznesowej i wdrażanie innowacyjnych rozwiązań.
Wyzwaniem dla przedsiębiorstw jest przede wszystkim takie prowadzenie działań marketingowych, aby zwiększać zwrot z inwestycji w marketing i generować oszczędności tam, gdzie nie zagraża to celowi kluczowemu – czyli wzrostowi sprzedaży. Drastyczne zmiany można ograniczyć, a nawet im zapobiec, dzięki optymalizacji strategii marketingowej i inwestycji w nowoczesne technologie zwiększające ROIM. Rozwiązania służące do Zarządzania Zasobami Marketingowymi (MRM), oferowane przez firmę BrandMaker, umożliwiają optymalizację działań z zakresu zarządzania informacjami oraz realizacji procesów marketingowych.

BrandMaker oferuje rozwiązania dopasowane do specyficznych potrzeb firmy.
Ich wdrożenie prowadzi do ograniczenia kosztów, lepszej i bardziej wydajnej komunikacji między pracownikami oraz do osiągania lepszych wyników. Narzędzia BrandMaker umożliwiają kompleksową optymalizację działań marketingowych – od analizy sytuacji wyjściowej, przez planowanie strategii, kreowanie, rozwój i dystrybucję materiałów oraz kampanii, aż po raportowanie i kontrolę wyników. Uniwersalność rozwiązań BrandMaker sprawdza się w optymalizacji różnorodnych zakresów działań.
Przykładowo, w branży reklamowej, BrandMaker Media Hub umożliwia łatwą rezerwację serwisów mediowych i zamawianie przestrzeni reklamowych u różnych wydawców. Jednak dla dużej firmy farmaceutycznej, istotne będzie stworzenie Systemu Zarządzania Marką (BMS), który dzięki działaniu w chmurze połączy wszystkie informacje o marce w jednym miejscu i zapewni spójną, klarowną komunikację między oddziałami w różnych krajach.

– “Wśród produktów BrandMakera posiadamy spójne i kompletne rozwiązania end-to-end dla wielu branż, wspierające optymalizację działań marketingowych – od planowania strategii, przez logistykę w reklamie, aż do analizy i raportów”” – mówi Timm Brocks, Managing Director polskiego oddziału BrandMaker. – “”Równocześnie nasi Klienci mogą wybrać poszczególne moduły, które z ich punktu widzenia są najważniejsze dla prowadzonego przez nich biznesu”” &#8211