Pierwszy międzynarodowy serwis internetowy PMPG

Platforma Mediowa Point Group (GPW: POINTGROUP (PGM)) uruchomiła międzynarodową wersję serwisu Gretix.com. Międzynarodowa wersja serwisu jest skierowana do anglojęzycznych użytkowników w USA i Wielkiej Brytanii. Gretix.com w wydaniu międzynarodowym ma te same funkcjonalności, co w wersji działającej od ponad dwóch lat na polskim rynku. Obejmują one możliwość tworzenia osobistego kalendarza wydarzeń, przypomnienie e-mail oraz SMS o wydarzeniach zapisanych w osobistym kalendarzu, e-sklep umożliwiający zamówienie prezentu na każdą okazję (realizowany z partnerami zewnętrznymi), kuriera kwiatowego umożliwiającego wysyłkę świeżych kwiatów (realizowany z partnerami zewnętrznymi) oraz możliwość wysyłki e-kartek.

Gretix.com jest serwisem internetowym, który za pomocą e-mail oraz SMS przypomina swoim użytkownikom o ważnych dla nich wydarzeniach takich jak urodziny, imieniny, ale także niezapłacone rachunki czy kończące się ubezpieczenie samochodu. Jego model biznesowy opiera się na sprzedaży reklamy kontekstowej, która dociera do użytkownika razem z ustawionym przez niego przypomnieniem. Dodatkowo za pomocą platformy e-commerce w ramach serwisu użytkownicy mogą kupować prezenty oraz dostarczać je pod wskazany adres.

Gretix.com jest pierwszym w portfolio Platformy Mediowej Point Group serwisem transakcyjnym. PMPG SA jest większościowym właścicielem udziałów w spółce Gretix, zarządzającej serwisem. W jej posiadaniu jest 67% udziałów w spółce.

*****

PMPG SA to jedna z najszybciej rozwijających się polskich firm w segmencie medialno-wydawniczym i marketingowo-reklamowym. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju doprowadziła do stworzenia unikalnej na rynku pod względem bogactwa i kompleksowości oferty produktów i usług oraz uzyskania wysokiej dynamiki zysku. W ciągu ostatnich dwóch lat spółka pięciokrotnie zwiększyła zysk netto – do kwoty ponad 5 mln zł. Na koniec 2007 roku przychody netto PMPG wyniosły 45,3 mln zł, a zysk netto osiągnął poziom 5,4 mln zł. W I półroczu 2008 r. przychody Grupy Kapitałowej PMPG SA wyniosły 29 289 tys. zł, przewyższając o prawie 70% przychody osiągnięte w analogicznym okresie 2007 roku. Zysk netto wyniósł 3 689 tys. zł. W styczniu 2009 r. spółka trafiła na listę czterech podmiotów dopuszczonych przez Ministerstwo Skarbu Państwa do due dilligence Przedsiębiorstwa Wydawniczego „Rzeczpospolita”, mniejszościowego udziałowca wydawcy „Rzeczpospolitej”. Od 21 marca 2009 r. spółka wejdzie w skład indeksu sWIG80.

****

PMPG SA tworzą: Media Point Group (media prasowe i internetowe); BTL Point Group (agencja marketingowa), Mobile Point Group (adMobile – agencja marketingu mobilnego), Agencja Full Interactive (agencja usług interaktywnych), NewsPR (agencja PR i IR), Distribution Point Group (usługi dystrybucyjne i logistyczne), GEMTEXT (drukarnia), TV Point Group (media telewizyjne), Media Works (outdoor), BMS (reklama internetowa) i Point Group Rzeczpospolita. PMPG SA posiada również pakiety większościowe w: spółce Sport24.pl zarządzającej portalem www.sport24.pl i www.pilka24.pl, spółce Gretix zarządzającej serwisem www.gretix.com oraz w spółce Next Media, wydawcy luksusowego magazynu dla mężczyzn „MaleMEN”. Jest także inwestorem strategicznym w spółkach Index Copernicus International SA (NC: INDEXCOP – ICI), 3P Holding SA oraz One Group (wydawca serwisów Ukaraj.pl i Bulvar.pl).