Płeć decyduje o tym co oglądamy?

Polacy najchętniej oglądają materiały newsowe (27,4% badanych), na drugim miejscu znalazły się materiały eksperckie (25,6% badanych) na trzecim materiały szkoleniowe (19,6% respondentów). W sieci znacznie częściej newsów wideo poszukują mężczyźni (34,9%) niż kobiety (20,7%), które wybierają materiały poradnikowe – pokazały wyniki raportu pt. „Polacy i wideo w sieci” wykonanego na zlecenie Multimedialnej Agencji Informacyjnej Newsrm.tv.
– “Rynek wideo rośnie w siłę w zawrotnym tempie. Prognozy mówią, że w przyszłym roku 70 proc. materiałów publikowanych na stronach www to będą właśnie materiały audiowizualne. Nasz raport pokazał, że płeć ma znaczenie w przypadku wyboru materiału wideo. Jedna trzecia badanych mężczyzn wybiera materiały newsowe. Natomiast zaledwie co piąta z badanych kobiet wskazała takie materiały. Panie chętniej oglądają materiały poradnikowe. Jedna trzecia badanych kobiet na to wskazuje”” – mówi Marek Niklaus, Newsrm.tv.

Jakie znaczenie ma wiek? Badani w wieku 35-49 lat chętniej sięgają po informacje, porady eksperckie i filmy szkoleniowe podczas, gdy młodsze osoby do 24 roku życia chętniej sięgają po wideoblogi i tutoriale. Najchętniej oglądamy formy krótkie do 5 minut. Materiał trwający powyżej 10 minut oglądałoby jedynie 6% badanych. Co ciekawe, młodzi ludzie poniżej 24 roku życia chętniej wybierają formy pośrednie 4-5 minut i 6-10 minut, a rzadziej 2-3 minutowe. Osoby powyżej 25 roku życia najczęściej oglądają materiały krótkie do 3 minut.

W ocenie materiału wideo kierujemy się przede wszystkim zgodnością treści materiału z jego tematem. Kolejnym elementem zachęcającym do obejrzenia jest brak reklam i  emocje jakie wywołuje dana produkcja. Warto podkreślić, że w najmniejszym stopniu na naszą decyzję, co obejrzymy w sieci, ma liczba odsłon danego materiału.

Raport pokazuję również, że 40% badanych Polaków nie zamawia wideo na żądanie. Pozostali najchętniej zamawiają filmy fabularne i seriale. W formule VOD tylko 15 % Polaków ogląda informacje, a mniej niż 10% badanych wybiera talent show i programy muzyczne.

Najwięcej wiadomości  w formule VOD oglądają osoby pomiędzy 25 a 34 rokiem życia. Najmniej informacji w tym formacie konsumują natomiast najstarsi użytkownicy Internetu &#8211