Pozycjonowanie szerokie czy kampania AdWords?

Pozycjonowanie szerokie czy kampania AdWords?
Wiele osób posiadających swoje strony internetowe zastanawia się, która z metod reklamy będzie dla nich bardziej korzystna. Zapewne niektóre firmy polecałyby opcję, która dałaby im samym największy zysk finansowy, jednak nie można zapominać, że najlepszą wizytówką agencji są jej efekty.

Kampanie reklamowe

Kampania AdWords może służyć jako reklama nowej firmy bądź produktu. Jest idealnym rozwiązaniem dla sklepów, aplikacji oraz różnego rodzaju usług. Zakupy przez internet to obecnie codzienność, dlatego konkurencja drastycznie wzrasta i każdy właściciel strony stara się wybić coraz to nowymi pomysłami, niekoniecznie zyskując to, czego oczekiwał. Dzięki kampaniom reklamowym można dotrzeć do właściwych klientów, czyli takich, którzy rzeczywiście są zainteresowani naszymi produktami.

Do wyboru mamy wiele rodzajów kampanii:

1. Sieć wyszukiwania

Jest to najlepsza metoda na pozyskanie nowych klientów. Jeśli stworzyłeś nową stronę, firmę, sklep lub po prostu chcesz być bardziej rozpoznawalny w internecie to ta forma reklamy jest właśnie dla Ciebie.

Pojawiaj się na pierwszych pozycjach wyszukiwarki Google, zachęcając użytkowników do poznania swojej oferty. Wdrażając do kampanii odpowiednie słowa kluczowe pozyskasz wiele wartościowych wejść, które następnie mogą przerodzić się w upragnione konwersje: zakupy produktów, wysłanie zapytania, kontakt telefoniczny.

Możesz śledzić zachowanie osób na swojej stronie, poprawiać jej intuicyjność, rozwijać się.

Sieć wyszukiwania daje nam wiele możliwości, przede wszystkim ta forma kampanii przynosi szybkie efekty i zbiera istotne dla nas informacje, między innymi pozyskujemy wiedzę, w jaki sposób najczęściej wyszukują nas użytkownicy wyszukiwarki.

2. Remarketing

Czyli metoda “nie daj o sobie zapomnieć”. Idealne rozwiązanie dla sklepów i różnego rodzaju usług. Mówiąc krótko: Twoje reklamy widoczne są wszystkim, którzy przynajmniej raz odwiedzili Twoją stronę. Śledzą użytkowników, przypominając im o istnieniu Twojej oferty oraz zachęcając do powrotu.

Zdarza się, że ktoś zakupił u Ciebie produkt, ale zapomniał nazwy sklepu lub przez jakiś czas niczego nie potrzebował. W takim razie przypomnij mu, że wszystkie produkty wciąż na niego czekają i w każdej chwili może je kupić, może nawet za okazyjną cenę!

Promocje przyciągają, szczególnie, gdy nazwa firmy jest znajoma i dobrze się kojarzy. Zadbaj więc o dobre bannery reklamowe i przygotuj się na nagły wzrost konwersji.

3. Sieć reklamowa

Pojawiaj się na wybranych stronach internetowych bądź dobieraj użytkowników pod względem ich zainteresowań lub fraz, które wpisywali w wyszukiwarkę. Zdobądź nowych klientów lub dotrzyj do osób, które dawniej korzystały z Twoich usług, lecz nie zostały zapisane na liście remarketingowej.

Tego typu kampania gwarantuje ogromną liczbę wejść, lecz bardzo ostrożnie trzeba dobierać do niej frazy bądź miejsca docelowe. Ta forma reklamy dosłownie “zje” Twój budżet w kilka dni, jeśli źle ją poprowadzisz.

Tak naprawdę każda źle prowadzona kampania to ryzyko wydania dużej kwoty, która nie przełoży się na planowane konwersje. Prawdą jest, że możesz zaoszczędzić na kampanii AdWords, prowadząc ją samemu, jednak co z tego, że oszczędzisz pieniądze za usługę, jeśli cały budżet poświęcony na kampanię będzie zmarnowany ze względu na niewartościowe wejścia? Wybierając dobrą agencję masz pewność, że reklama trafi do właściwych osób za odpowiednią cenę. Jest to zdecydowanie bezpieczniejsze wyjście.

Pozycjonowanie szerokie

Pozycjonowanie to długotrwała forma reklamy, która dobrze przeprowadzona może gwarantować najbardziej wartościowe wejścia. Odwiedziny z wyszukiwarki Google z reguły charakteryzują się najlepszymi wskaźnikami, takimi jak: średnia długość odwiedzin, średnia liczba przeglądanych podstron czy ilość konwersji. Tego rodzaju forma reklamy jest dobra dla praktycznie każdej strony internetowej. Nieważne, czy masz sklep, prowadzisz biuro rachunkowe, jesteś freelancerem lub może stworzyłeś nowy film i chcesz by był on rozpoznawalny. Jeśli wypozycjonujesz odpowiednie słowa kluczowe, zainteresowani sami znajdą Twoją stronę i, jeśli spodoba im się zawartość, będą na nią regularnie powracać.

Dodatkowym atutem pozycjonowania szerokiego jest jego uniwersalność. Jeśli strona staje się popularna i bogata w unikalne treści, zostajesz wyszukiwany na coraz większą ilość fraz, jednocześnie zwiększając atrakcyjność swojej strony, ze względu na dużą ilość tekstu.

Wiemy z doświadczenia, że sklepy posiadające wyczerpujące opisy produktów wydają się dla klientów bardziej profesjonalne i godne zaufania, co przekłada się również na znaczny wzrost przeprowadzanych transakcji.

Co wybrać?

Moglibyśmy wypisać jaka forma reklamy byłaby dobra dla konkretnych branży, lecz prawda jest taka, że na każdą stronę należy spojrzeć indywidualnie. Każdy produkt, firma, sklep są unikalne i nie można jednoznacznie zdecydować, co będzie dla kogo idealnym rozwiązaniem.

Zadaniem naszej agencji jest analiza nie tylko samej oferty Klienta i jego strony internetowej, ale również statystyk wizyt czy zachowania odwiedzających. Łatwo jest stworzyć konto, ustawić kampanię i pozostawić ją samą sobie, licząc na szczęście i łaskawość użytkowników internetu, zdecydowanie więcej wysiłku wymaga sprawienie, by wydane pieniądze generowały rzeczywiste zyski.

Najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest wypróbowanie obu możliwości. Pozycjonowanie szerokie pomaga poprawić jakość samej strony internetowej i wypromować ją w darmowych wyszukiwaniach, wyposażając ją w unikalne treści, natomiast kampanie AdWords przyciągają duże grono nowych klientów i widocznie zwiększa ilość konwersji. Decydując się na obie formy reklamy klient poprawia swoją stronę zarówno wewnątrz jak i z zewnątrz – w wynikach wyszukiwania.

Anna Zalewska
Widoczni.com