Pożyczkobiorca powyżej 40 roku życia – czy to klient idealny?

Konsumenci powyżej 40 roku spełzają sen z oczu niejednego marketera. Są lojalni, przewidywalni, a w dodatku mają portfele bardziej zasobne niż millenialsi. Nie inaczej jest w szeroko pojętym sektorze FinTech, gdzie już blisko 1/3 klientów stanowią osoby w wieku 40+. Ponad 87 proc. pożyczkobiorców z tej grupy wiekowej terminowo spłaca zaciągnięte zobowiązania finansowe. Klienci powyżej 40 roku życia mają też kompletnie inne przyzwyczajenia niż ich młodsi koledzy – 59 proc. z nich korzysta z kanału online przy zaciąganiu pożyczki, a ich zdolność kredytowa jest o 51 proc. wyższa niż w przypadku pokolenia Y.
Ponad 87 proc. pożyczkobiorców z tej grupy wiekowej terminowo spłaca zaciągnięte zobowiązania finansowe. Klienci powyżej 40 roku życia mają też kompletnie inne przyzwyczajenia niż ich młodsi koledzy – 59 proc. z nich korzysta z kanału online przy zaciąganiu pożyczki, a ich zdolność kredytowa jest o 51 proc. wyższa niż w przypadku pokolenia Y.

„Osoby powyżej 40 roku życia bardzo często korzystają z możliwości, jakie daje im branża FinTech. Z racji tego, że stanowią blisko 1/3 jej klientów wynika, że nie są im obce nowoczesne technologie. Nie chodzi tu wyłącznie o dokonywanie płatności mobilnych czy zakupy przez internet. Polacy w wieku 40+ coraz częściej korzystają z pożyczek online. Posiadają stabilną sytuację finansową, dzięki czemu są rzetelnymi klientami dla podmiotów działających sektorze pozabankowym” – komentuje Klaudia Grzywacz, ekspert ratka.pl
Polacy powyżej 40 roku życia najczęściej pożyczają na: wakacje, remont i na utrzymanie dzieci. Z badania przeprowadzonego przez Ratka.pl wynika również, że 56 proc. pożyczkobiorców po spłaceniu pierwszego zobowiązania, w przyszłości zaciąga pożyczkę po raz kolejny. Pokazuje to, że klienci są zadowoleni z takiego rozwiązania i przede wszystkim jest to rzeczywista potrzeba w tej grupie wiekowej. Dostęp do szybkiej gotówki, z zachowaniem odpowiednich procedur bezpieczeństwa, jednak bez zbędnej biurokracji i tracenia czasu.

„Warto zaznaczyć, że osoby po 40 roku życia mają bardzo dokładnie sprecyzowane potrzeby. Bardzo często chodzi tu o pieniądze na dokończenie remontu, albo utrzymanie swoich najbliższych. Czasem korzystają z możliwości finansowania podróży. Istotne jest to, że wielu z nich potrafi sumiennie wywiązać się ze swoich zobowiązań. Pozwala im to na ponowne korzystanie z usług finansowych, które odpowiadają ich realnym wymaganiom” – dodaje Tymon Zastrzeżyński, ekspert pozyczkaportal.pl

Ponad 61 proc. pożyczkobiorców powyżej 40 roku życia zamieszkuje obszary wiejskie, z kolei 59 proc. z nich zaciąga pożyczki przez internet. Nie powinno to nikogo dziwić, gdyż jest to szybkie, wygodne i sprawdzone rozwiązanie. Konsumenci przyzwyczaili się do zakupów w internecie, a wartość całego polskiego rynku e-commerce jest warta 36 mld złotych1. W obszarach wiejskich taki rozwiązanie dodatkowo zyskuje na atrakcyjności, ponieważ z reguły nie ma tam stacjonarnych punktów firm pożyczkowych. Z badania Ratka.pl wynika również, że 51 proc. pożyczkobiorców powyżej 40 roku życia to mężczyźni, 49 proc. to kobiety.

*******
Pozyczkaportal.pl to niezależna, nowoczesna i największa w Polsce porównywarką pożyczek pozabankowych i portal poświęcony sektorowi FinTech. Koncentrujemy się przede wszystkim na sektorze pozabankowym, wykorzystującym innowacje technologiczne. To właśnie one pozwalają tworzyć coraz atrakcyjniejsze dla klientów oferty pożyczek. Przedstawiamy rzetelne informacje, które umożliwiają zainteresowanym osobom poznanie rynku nowoczesnych produktów finansowych. Przestrzegamy także przed zagrożeniami, które mogą się pojawić, kiedy podejmujemy nieprzemyślane decyzje. Jednym z priorytetów jest dla nas edukacja konsumentów w zakresie finansów i bezpieczeństwa. Na bieżąco komentujemy wydarzenia związane z sektorem FinTech w mediach.