Przepisy antyspamowe

W planach amerykańskiej Federalnej Komisji Handlu jest zaostrzenie przepisów antyspamowych. Przepisy te mają chronić użytkowników sieci przed niechcianymi listami elektronicznymi.Komisja ta ma na celu ograniczenie działalności firm, które wysyłają wiadomości o mylącym tytule lub nie posiadają w treści widomości opcji pozwalającej zrezygnować z subskrypcji. Ma także wejść zakaz sprzedaży baz danych adresów poczty elektronicznej dystrybutowanej na płytach CD. Powodem takich zaostrzeń przepisów są procesy sądowe, w których zażądano od firm marketingowych wielomilionowych odszkodowań. Jenifer Mandigo, przedstawiciel prawny FTC powiedziała: ” Komisja może mieć spore problemy z wykonawczą częścią nowych uregulowań ponieważ jurysdykcja FTC ogranicza się do przypadków ewidentnych nadużyć ze strony marketerów takich jak publikacja nieprwadziwych informacji w reklamach lub celowe wprowadzenie konsumentów w błąd w celu zwiększenia zysków. Komisja handlu będzie musiała udowdnić, że spamming podlega którejś z tych kategorii, aby można było zakazać tego procederu za pomocą prawa federalnego “”.”