Przystanki, kody QR oraz serwis internetowy – w kampanii AMS i OMD dla McDonald’s

Firma reklamy zewnętrznej AMS wraz z domem mediowym OMD przeprowadziła dla McDonald’s Polska kampanię wykorzystująca unikalny w skali Polski system informacji o komunikacji miejskiej dla mieszkańców i turystów. Kampania łączyła technologię kodów QR z wiatami przystankowymi oraz działaniami w serwisie internetowym jakdojade.pl. Kampania była prowadzona w czerwcu na 600 wiatach w Warszawie i 1813 w Krakowie.
Na potrzeby kampanii opracowano specjalne karty informacyjne, które zamieszczono w gablotach przy rozkładach jazdy. Każdej wiacie nadano indywidualny kod QR, który po zeskanowaniu przenosi bezpośrednio na stronę serwisu jakdojade.pl. Użytkownikowi wskazywane jest na mapie cyfrowej dokładne położenie wiaty, przy której się aktualnie znajduje. System umożliwia wpisanie adresu docelowego lub wybranie gotowych obiektów z opracowanej listy (stadion, strefa kibica, lotnisko itp.). Po wybraniu żądanej lokalizacji docelowej użytkownikowi wskazywane są możliwe połączenia wykorzystujące aktualne rozkłady jazdy.

Dodatkowo na mapie miast zamieszczono lokalizacje McDonald’s oraz przygotowano listę adresową tych punktów. Akcja wspierana jest banerami reklamowymi na stronie www.jakdojade.pl, na „lekkiej” wersji tej strony w telefonach komórkowych oraz w aplikacji Android. Na potrzeby kampanii firma AMS uruchomiła stronę www.amsdigital.pl, na której zamieszczono bezpośrednie linki do pobrania czytników kodów QR. Kampania realizowana jest we współpracy z krakowskim Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym i warszawskim Zarządem Transportu Miejskiego.

– “Realizowana kampania z perspektywy klienta McDonald&#8217