Raport eHandel Polska 2012 - Facebook nie sprzedaje, a Allegro nie jest jednak tak duże, za jakie się je uznaje

Serwis Sklepy24.pl opublikował kolejny duży raport o stanie polskiego rynku eCommerce, w którym znalazło się kilka na prawdę interesujących oraz dość kontrowersyjnych wniosków.
Do najbardziej interesujących spostrzeżeń należy to, że nie ma korelacji pomiędzy wielkością sprzedaży sklepów internetowych, a tym czy sprzedają one bezpośrednią na Facebook’u. Prowadzi to do prostego wniosku, że Facebook „nie sprzedaje”, co oczywiście nie umniejsza jego zalet jako narzędzia do komunikacji z klientami.

Kolejnym, tym razem dość kontrowersyjnym, wnioskiem z badań przeprowadzonych na potrzeby raportu eHandel Polska 2012 jest to, że udział platform aukcyjnych, w tym najpopularniejszego serwisu Allegro, w całym polskim rynku eCommerce był dotychczas mocno przeszacowywany, a znacznie większą część obrotów generują sklepy internetowe.

Z dokumentu można się też dowiedzieć, jakie średnie marże handlowe uzyskują sprzedawcy w różnych kategoriach, w których porównywarkach cen można znaleźć najbogatszą ofertę sklepów, jakie płatności zdobywają najwięcej klientów oraz które oprogramowanie do prowadzenia sklepu ma przed sobą najjaśniejszą przyszłość.

W raporcie poddano analizie szereg zagadnień od struktury i wielkości rynku, poprzez marketing sklepów internetowych, ich logistykę i udostępniane metody płatności oraz stosowane oprogramowanie. Ponadto w tym wydaniu raportu sporą część poświęcono kwestii barier i perspektyw rozwoju europejskiego handlu transgranicznego.

Raport jest pracą zbiorową naukowców oraz praktyków specjalizujących się w eBiznesie, a partnerem merytorycznym opracowania jest Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Partnerem strategicznym raportu jest Poczta Polska SA oraz PayU SA, a partnerami branżowymi Siódemka SA, Home.pl, Buily Product Ads oraz Sofort Banking AG.

Raport można pobrać za darmo pod adresem: http://www.sklepy24.pl
Wydawcą i właścicielem praw autorskich jest Dotcom River Sp. z o.o. Sp.k.