Raport Emotrack.pl

Ponad 100 000 komentarzy o największych w Polsce bankach przeanalizuje w raporcie Emotrack.pl agencja Think Kong i firma badawcza Zetema. Raport będzie pierwszym z serii opracowań na temat największych marek przygotowywanych na podstawie językowej analizy emocjonalnej komentarzy i wpisów w Internecie.
Emotrack.pl to wspólny projekt agencji interaktywnej Think Kong i firmy Zetema. To pierwsze w Polsce badanie jakościowe w Sieci oparte na językowej analizie emocjonalnej tysięcy wpisów i komentarzy internautów. W oparciu o autorską technologię autorzy badania na początek dokonają oceny wizerunku największych polskich banków.

„Emotrack.pl to początek większego przedsięwzięcia w ramach którego będziemy popularyzować instrumenty do zarządzania reputacją on-line” – komentuje Norbert Kilen z agencji Think Kong – „Mamy nadzieję, że uda się nam przekonać marketerów, że reputację w Sieci można nie tylko mierzyć.”

Bezpłatny raport Emotrack.pl zostanie opublikowany w drugiej połowie maja. Będzie on przedstawiał wyniki analizy emocjonalnej ponad stu tysięcy komentarzy w Internecie dotyczących dziesięciu największych banków oraz ich produktów. Jeszcze w tym roku agencja Think Kong i firma badawcza Zetema planują publikację kolejnych raportów dotyczacych m.in.: rynku usług telekomunikacyjnych i marek samochodowych.

Inicjatorem projektu jest agencja marketingu interaktywnego Think Kong. Badanie zostało zrealizowane pod patronatem IAB oraz Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.

*********
O firmach:

Think Kong (www.thinkkong.pl) to agencja marketingu interaktywnego, której obszarem specjalizacji są działania marketingowe on-line, w szczególności zarządzanie wizerunkiem on-line, kampanie oparte na wykorzystaniu serwisów społecznościowych, strategiczne wsparcie komunikacji marek w Internecie. Firma działa w ramach grupy skupiającej m.in. On Board Public Relations (www.onboard.pl) i agencję reklamową San Markos (www.sanmarkos.pl).

Zetema sp. z o.o. (www.zetema.pl) jest polską spółką technologiczną, która opracowała unikalny produkt – emometr, pozwalający na całkowicie automatyczne analizowanie nastawienia emocjonalnego internautów w stosunku do firm, produktów, osób i usług. Bazuje on na wynikach wieloletnich badań nad wyrażaniem opinii i emocji w języku polskim. Dzięki tej technologii Zetema dostarcza swym klientom raporty badawcze zawierające m. in.: liczbę pozytywnych i negatywnych opinii wobec danej marki, analizy uwzględniające zdefiniowane wcześniej wymiary wizerunku, automatyczne wygenerowaną z zebranych opinii listę atrybutów ocenianych przedmiotów z przypisanymi do nich ocenami.