Rusza telewizja Wirtualnej Polski

2 grudnia o godzinie 16.50, programem #dziejesięnażywo prowadzonym przez Macieja Orłosia, rozpocznie nadawanie telewizja WP. Kanał będzie dostępny na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, w wybranych platformach satelitarnych i telewizjach kablowych oraz na stronie głównej Wirtualnej Polski.
Produkcje własne stacji zajmą ponad 2,5 godziny programu dziennie. Będą się na nie składać trzy pasma: publicystyczne, lifestylowe i informacyjne o wspólnym tytule #dziejesięnażywo.Poprowadzą je m.in. Maciej Orłoś, Igor Sokołowski, Kamila Biedrzycka-Osica, Małgorzata Serafin, Karolina Jakobsche, Małgorzata Ohme, Aleksandra Szwed, Katarzyna Krupa, Natalia Nguyen. Atutem kanału będzie wysoki udział zagranicznych premier, z których znaczna część znajdzie się w bezpłatnej kolekcji VOD – uruchomionej równolegle ze startem stacji. Wśród hitów znajdą się takie światowe produkcje serialowe, jak m.in. The Fall, Orphan Black, Parade’s End, Ekaterina, Prisoners of War, Broen, Death in Paradise, Call The Midwife, Manor House czy Dressed For Mourning.

„Start telewizji WP to bardzo ważny moment w 21-letniej historii rozwoju naszego biznesu – Wirtualnej Polski. Rozszerzamy markę WP stając się multimedium internetowo – telewizyjnym. Dzięki wykorzystaniu kompetencji i skali działania Grupy, synergii w obszarach dystrybucji naszych produkcji telewizyjnych oraz promocji, dajemy nowemu kanałowi silną przewagę konkurencyjną już na starcie i szansę konkurowania z największymi kanałami ogólnopolskimi. Polakom, możliwość korzystania z Wirtualnej Polski na największym ekranie w każdym domu.” – powiedział Jacek Świderski, Prezes Zarządu Grupy Wirtualna Polska Holding S.A.

Zasięg kanału będzie też zapewniony przez reemisję ze strony głównej Wirtualnej Polski. Sprzedaż sponsoringu i akcji specjalnych realizowana będzie przez Grupę Wirtualna Polska.

TELEWIZJA WP POŁĄCZY OFFLINE i ONLINE, USŁUGI LINEARNE Z NIELINEARNYMI.

Telewizja w Internecie:

Dzięki telewizyjnemu playerowi, umiejscowionemu w oknie na stronie głównej WP, widz będzie mógł swobodnie poruszać się między sygnałem telewizji na żywo a dłuższymi treściami VOD. Będzie miał możliwość cofnięcia się do wyemitowanych programów czy seriali oraz mógł na bieżąco reagować na aktualnie nadawany program, wchodząc w interakcję. Poniżej playera znajdzie się tzw. newsfeed, będący strumieniem szybko podawanych cytatów, ciekawostek wychwyconych w social mediach, redakcyjnych sond i użytecznych widgetów.

Internet w Telewizji:

Innowacyjną, użyteczną funkcją będą widoczne na ekranach telewizorów tzw. elementy wzbogacające, nakładane na przekaz. Będzie to dynamiczny obszar w kształcie litery „L”, z krótkimi, zróżnicowanymi treściami, redagowanymi w formie znanej z mediów społecznościowych czy agencyjnych depesz. Wśród rotujących tekstów znajdą się m.in. news bites, czyli informacyjne „kąski” oraz treści dotyczące ramówki, zachęcające widzów do interakcji z ramówką przez urządzenia mobilne czy pecety.

„Jako telewizja interaktywna, z korzeniami w Internecie, będziemy angażować publiczność prowadząc dialog poprzez własne strony, jak i Facebook, Twitter oraz – w niedalekiej przyszłości – aplikację. Widzowie będą współtworzyć programy udostępniając wideo własnej produkcji, które będziemy pokazywać na antenie oraz w oficjalnym serwisie telewizji. Chcemy być telewizją prezentującą poglądy wszystkich środowisk, wychodzącą ze studia szeroko w Polskę, docierając do wszystkich zakątków kraju. To będzie telewizja, która w niespotykanym dotychczas stopniu zaprzęgnie Internet” – powiedział Michał Brański, VP Product Strategy.