Ruszył portal polmania.com skutecznie promujący polskich eksporterów zagranicą

Na początku kwietnia oficjalnie wystartował portal POLMANIA.COM, który ma za zadanie promowanie polskich produktów zagranicą. Jako pierwszy tego typu serwis promuje krajowych eksporterów i ich ofertę skutecznie na rynkach międzynarodowych – przede wszystkim po angielsku i w międzynarodowej domenie.
Portal POLMANIA.COM jest miejscem, gdzie polscy eksporterzy mogą łatwo, intuicyjnie, a przede wszystkim efektywnie zaprezentować siebie i swoją ofertę odbiorcom z zagranicy. Przedsiębiorcy mogą założyć bezpłatnie konto w portalu i od razu prezentować swoje produkty zagranicą. Dostępne są także opcje płatne, związane z rozszerzoną ofertą reklamową portalu.

POLMANIA.COM jest odpowiedzią na nadal niezaspokojone potrzeby polskich eksporterów. Przede wszystkim polskie firmy sprzedające zagranicę narzekają na nieefektywność obecnych form wspierania ich działalności. Istnieją wprawdzie publiczne (rządowe, regionalne) programy wsparcia eksporterów, ale większość przedsiębiorców uważa, że są zbyt zbiurokratyzowane, oderwane od realiów dzisiejszej promocji gospodarczej zagranicą.
Podobnie nieskuteczne według eksporterów są działania stowarzyszeń oraz izb mających wspierać przedsiębiorstwa eksportujące. Ich działalność ogranicza się najczęściej do promocji naszych eksporterów wśród… innych polskich eksporterów, często tej samej branży.

Dotychczasowa nieefektywna promocja polskich eksporterów jest marnotrawieniem znacznego potencjału polskich produktów zagranicą. Proste porównanie jakości oraz cen krajowych towarów prowadzi do wniosku, że są one lepsze, tańsze, albo zarówno lepsze jak i tańsze od zagranicznych konkurentów.

Polskie produkty mają szansę na osiągnięcie dużego sukcesu zagranicą (bank HSBC szacuje, że w latach 2016-2020 Polska będzie zajmowała drugie miejsce w Europie, po Turcji, pod względem dynamiki eksportu), ale do tego potrzeba efektywnych narzędzi promocji polskich eksporterów. Bez wątpienia w najbliższych latach najskuteczniejszym narzędziem będzie tutaj Internet, a nie kolejne misje, czy programy – publiczne, czy samorządowe.

Zapraszamy wszystkich polskich eksporterów do założenia bezpłatnego konta w portalu POLMANIA.COM i zamieszczenia swojej oferty. W chwili obecnej portal jest w fazie zapełniania swojej bazy produktowej, co potrwa najbliższe 2-3 miesiące. Później promocja serwisu POLMANIA.COM zostanie skierowana na rynki zagraniczne – do odbiorców oferty polskich eksporterów.

******
O projekcie:

POLMANIA.COM (www.polmania.com) jest nową inicjatywą wspierania polskich eksportów wszystkich branż. Portal z założenia jest przygotowany w języku angielskim i w międzynarodowej domenie. Twórcy portalu wierzą, że polskie produkty mają ogromną szansę podbić rynki zagraniczne, ale wymagają odpowiedniej promocji. Podstawowa oferta serwisu POLMANIA.COM jest darmowa, opcje płatne są związane z dostępem do bogatszych usług reklamowych portalu.