Świąteczny PUSH za pomocą SMS-ów

Początek grudnia to czas, kiedy jak co roku ulegamy przedświątecznej gorączce zakupów. Nie umyka to uwadze marketingowców, dla których jest to okres wytężonej pracy i optymalizowania kampanii sprzedażowych. Skuteczną metodą na zwiększenie konwersji w e-sklepie jest SMS marketing i wiadomości PUSH. Eksperci platformy SerwerSMS.pl wyliczyli, że ruch SMS-ów wykorzystywanych do celów marketingowych wzrasta w tym okresie nawet o 100-150%. Wykorzystywanie komunikacji SMS w e-handlu jest coraz popularniejsze, ponieważ wiadomość tekstową odebrać może praktycznie każdy i wszędzie.

Najnowsze badania UKE mówią o tym, że 88% Polaków w wieku ponad 15 lat korzysta z telefony komórkowego, 58% ma dostęp do internetu, natomiast z raport „Komunikacja SMS w Polsce” wynika, że SMS mógłby skłonić do wizyty w sklepie, aż 89,7% Polaków.

„Podmioty z rynku e-commerce coraz chętniej realizują kampanie marketingowe za pomocą SMS-ów. Decyduje o tym przede wszystkim wysoka skuteczność tej formy komunikacji, za pomocą której docieramy bezpośrednio do osób zainteresowanych danym produktem lub usługą. Na rynku masowej wysyłki SMS-owej jesteśmy obecni ponad dekadę i w ostatnich 2-3 latach zauważyliśmy wyraźny pik, jeżeli chodzi o wykorzystanie wiadomości tekstowych w e-handlu. Z naszych badań wynika, że mimo iż kampanie SMS traktowane są jako narzędzie uzupełniające, to prawie 7 na 10 przedsiębiorstw, które po raz pierwszy skorzystały z tego narzędzia, zadeklarowało, że w przyszłości jeszcze go użyje. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, korzystanie z masowej wysyłki SMS-ów w celach marketingowych jest łatwe jak nigdy” – komentuje Daniel Zawiliński, CMO platformy SerwerSMS.pl

Eksperci szacują, że ponad 14 mln Polaków robi zakupy w internecie. E-handel jest jednym
z najdynamiczniej rozwijających się sektorów polskiej gospodarki. E-sklepy, podobnie jak galerie handlowe, odnotowują w ciągu kilku ostatnich tygodni roku wzmożony ruch. Ponad 35% właścicieli sklepów internetowych spodziewało się na koniec roku znacznie lepszych wyników sprzedaży, 40% chciało przyciągnąć atrakcyjną ceną, a 36% nowymi produktami . Co czwarta firma do promocji wykorzystywała newsletter, oprócz tego przedsiębiorcy chętnie korzystają także z promocji w serwisach społecznościowych. Jednym ze skutecznych i coraz powszechniej wykorzystywanych sposobów na zwiększenie sprzedaży są wiadomości SMS PUSH, za pomocą których można wysyłać powiadomienia o promocjach świątecznych. E-sklepy mogą dowolnie modyfikować ich treść i dzięki temu przypominać się konsumentom ze swoją świąteczną ofertą.

„Wysoka skuteczność dotarcia do potencjalnego klienta gwarantuje zwiększenie konwersji sprzedaży, co na koniec roku zawsze jest priorytetem. Jest się o co bić, ponieważ statystyczny Polak na prezenty bożonarodzeniowe wyda od 201 do 500 zł, a niemal połowa zrobi zakupy przez internet . Z naszego raportu wynika, że blisko trzy czwarte Polaków uważa, że mimo rozwoju technologii mobilnych i aplikacji to właśnie SMS jest narzędziem, z którego chcą korzystać. Jest to wyraźny sygnał dla wszystkich marketingowców, którzy chcieliby w jakiś sposób podkręcać sprzedaż w okresie świątecznym” – podsumowuje Tomasz Szymanowski, rzecznik prasowy platformy SerwerSMS.pl

***
O Platformie SerwerSMS.pl
Platforma SerwerSMS.pl należy do firmy Artnet, którą w 2003 roku założył Artur Sadowski. Dzięki zastosowaniu najnowszych rozwiązań informatycznych oraz skutecznej obsłudze klienta, Platforma SerwerSMS.pl jest liderem w swojej branży. Świadczą o tym otrzymane certyfikaty oraz wyróżnienia m.in LIDERA RYNKU przyznane w 2012 oraz ponownie w 2013 roku. Klienci Platformy SerwerSMS.pl mają do dyspozycji szerokie portfolio usług SMS, MMS, SMS VOICE /VMS/. Obecnie z usług platformy korzysta ponad 9000 klientów, co jest dowodem na wciąż rosnące zapotrzebowanie na usługi marketingu mobilnego. Klienci http://www.serwersms.pl generują ruch SMS-owy na poziomie 30 milionów SMS-ów miesięcznie. Od 2008 roku Platforma SerwerSMS.pl nieprzerwanie uczestniczy w programie Rzetelna Firma (Złoty certyfikat Rzetelności), a od 2011 roku jest również członkiem Kapituły Złotych Certyfikatów Rzetelności. Ponadto od kwietnia 2012 roku uczestniczy w programie Firma Wiarygodna Finansowo.