TikTok wraz z polskimi pisarzami zachęca do czytania w ramach akcji #BookTok z okazji Światowego Dnia Książki

TikTok wraz z polskimi pisarzami zachęca do czytania  w ramach akcji #BookTok z okazji Światowego Dnia Książki

TikTok z okazji Światowego Dnia Książki przygotował dla swoich użytkowników wyjątkowe wyzwanie. #BookTok challenge z udziałem znanych polskich autorów ma zachęcić młodych ludzi do sięgnięcia po książki i odkrywania pasji w ich czytaniu. Jest to pierwszy tego typu projekt, który jest częścią zainicjowanego w ten sposób w Polsce TikTok Creator Learning Fund.TikTok wraz z polskimi pisarzami zachęca do czytania książek

„Poprzez #BookTok challenge chcemy zachęcić młodych ludzi do okrywania nowych książek, dzielenia się pasją do czytania, a także recenzowania ulubionych tytułów. Nasza wyjątkowa i rosnąca społeczność cały czas udowadnia, że TikTok to nie tylko miejsce do twórczej ekspresji, ale także idealna platforma służąca do dzielenia się swoimi pasjami oraz edukowania innych użytkowników” – powiedziała Paula Kornaszewska, Head of Operations Team, TikTok Polska.

Challenge zainicjowany przez znanych polskich pisarzy polega na stworzeniu opowieści. Należy swoją ulubioną książkę otworzyć na losowo wybranej stroniei przeczytać, zarecytować lub zinterpretować wybrany fragment. W ten sposób powstanie lista rekomendowanych przez użytkowników TikToka książek. Wideo powinno zostać opatrzone hastagami #booktok #czytamy oraz #edutok.

Do wyzwania dołączyli polscy autorzy bestsellerów jak Alek Rogozinski, K.N Haner, Agnieszka Lingas-Łoniewska, Wojciech Chmielarz i Blanka Lipińska. Akcja ruszy 23 kwietnia w Światowy Dzień Książki i potrwa tydzień. Partnerami akcji jest TaniaKsiążka.pl.

Edukacyjne treści ważne dla TikToka

Celem TikToka jest rozbudowywanie edukacyjnych treści na platformie, dlatego wraz z początkiem pandemii, w kwietniu ubiegłego roku, TikTok założył fundusz pod nazwą TikTok Creative Learning Fund. W ten sposób TikTok chce zachęcić profesjonalistów, instytucje i organizacje do tworzenia edukacyjnych treści na platformie, tym samym zapewniając użytkownikom dostęp do wiedzy, przedstawionej w przystępny
i kreatywny sposób.


O TikTok

TikTok jest czołową platformą dla krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Naszą misją jest inspirowanie i wzbogacanie życia ludzi poprzez oferowanie im miejsca do twórczej ekspresji i wymiany doświadczeń, które są prawdziwe, radosne i pozytywne. TikTok posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, Krajach Nordyckich, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio. https://www.tiktok.com/pl/