drugie tyle użytkowników czyta publikowane w nim treści w Ukrainie. Najwięcej użytkowników Ukrayina.pl mieszka w Warszawie, Kijowie, Lwowie i Wrocławiu. Od marca do grudnia 2022 r. wykonali oni łącznie 35 mln odsłon*.
Serwis Ukrayina.pl – podobnie jak inne media, które powstały z myślą o Ukraińcach po wybuchu wojny – publikuje porady i informacje dotyczące życia w Polsce, ale nie ogranicza się do tematyki pomocowej i jest codziennie aktualizowany.
– Jako jedyny ukraińskojęzyczny serwis w Polsce mamy nie tylko teksty o pomocy czy pracy, ale publikujemy również materiały newsowe. Piszemy o bieżących wydarzeniach, także tych niezwiązanych z wojną. Często cytują nas inne ukraińskie media – zauważa Uliana Vitiuk, redaktorka naczelna lwowskiego „Ekspresu” i serwisu Ukrayina.pl.
Dla Ukrayina.pl i Gazeta.pl piszą ukraińskie dziennikarki pracujące z Lwowa i Kijowa, a także z Polski. Przygotowują autorskie teksty w dwóch językach, które publikowane są zarówno na Ukrayina.pl, jak i na Gazeta.pl. Serwis ma też cały czas stałą ekspozycję na stronie głównej Gazeta.pl – tuż obok logotypu portalu i w głównym boksie informacyjnym.
Ukrayina.pl na stałe współpracuje z Polsko-Ukraińską Izbą Gospodarczą, a partnerem serwisu jest Parlament Europejski.
Zespoły Ukrayina.pl i Gazeta.pl włączają się w liczne akcje pomocowe na rzecz Ukrainy. We współpracy z PCPM oraz Allegro Charytatywni przeprowadziły licytację wyjątkowych znaczków z podpisami Witalija Kliczki, Dmytra Kułeby oraz Romana Hrybowa,słynnego żołnierza z Wyspy Węży. Kwota z licytacji została przeznaczona na zakup karetki wraz z wyposażeniem dla szpitala w harkowie. W kwietniu 2022 r. wraz ze stowarzyszeniem Miasto Jest Nasze przeprowadziły akcję „Nie karm Putina”, w ramach której dziennikarze wraz z ekspertami podpowiadali, jak za pomocą ekologii można przyczynić się do zmniejszenia zysków Rosji z handlu ropą. W październiku ub.r. wraz z kolektywem reporterskim Outriders Ukrayina.pl i Gazeta.pl zaprosiły czytelniczki i czytelników do odwiedzenia ukraińskich miast w ramach projektu „Jeden dzień w…” wykorzystującego technologię VR/360.
* dane własne wydawcy
Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do wiodących w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo – dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. Według badania Mediapanel w styczniu 2023 r. serwisy grupy odwiedziło 18,7 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 689,7 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Kobieta.Gazeta.pl, Plotek.pl, Sport.pl, eDziecko.pl, Wiadomosci.Gazeta.pl, Moto.pl, Kultura.Gazeta.pl, Next.Gazeta.pl.