Znajomość nowych technologii - niezbędna w biznesie

O narzędziach nowych technologii, o tym, czy warto z nich korzystać i jakie realne korzyści mogą przynieść dla producentów mebli – opowiada dla portalu www.meble.com.pl Justyna Adamczyk, redaktor naczelna portalu www.e-marketing.pl.Coraz częściej mówi się o nowoczesnych technologiach w branży meblowej. Co to tak właściwie oznacza? Na które narzędzia online meblarze powinni zwrócić szczególną uwagę?

Warte szczególnej uwagi są technologie wspierające handel meblami online, czyli interaktywne konfiguratory, rozszerzona rzeczywistość i aplikacje Facebook. Interaktywne konfiguratory są zrealizowane w formie komponentu osadzonego na stronie internetowej lub aplikacji zainstalowanej w urządzeniu mobilnym tj. smartfonie lub tablecie. Większość z nich pozwala na skomponowanie zestawu mebli z gotowych modułów i rozstawienia ich w wirtualnym pomieszczeniu. Te bardziej zaawansowane konfiguratory umożliwiają też łatwą zmianę kolorystyki materiałów wykończeniowych, tj.: tapicerki, obić, frontów meblowych, uchwytów, blatów itd.

Najbardziej zaawansowane rozwiązania obliczają nawet ostateczną cenę w czasie rzeczywistym, nawet dla nietypowych zestawów produkowanych na indywidualne zamówienie. Końcowym etapem konfiguracji jest wysłanie zamówienia wprost z tego typu aplikacji, które zawiera nie tylko podstawowe komponenty, ale także inne materiały w przeliczeniu na metry bieżące lub kwadratowe, systemy mocowania, listwy maskujące, czy też koszty montażu.

Kolejne narzędzie, tzw. rozszerzona rzeczywistość to sposób wizualizacji mebli nałożonych na widok realnego pomieszczenia. Mówiąc prościej, potencjalny klient, przy użyciu kamery wbudowanej w tablet, spogląda na wnętrze swojego pokoju i uzupełnia je wirtualnymi meblami, pobranymi z katalogu sprzedawcy. Na podstawie markera położonego zazwyczaj na podłodze, aplikacja pozycjonuje meble zgodnie perspektywą i nadąża za zmianą położenia obserwatora. Uzyskuje się w ten sposób bardzo realistyczne złudzenie obecności wirtualnych mebli w realnej przestrzeni.

Konfiguratory, wirtualne ekspozycje meblowe lub dodatki o charakterze rozrywkowym, czyli gry, quizy, konkursy – mogą być realizowane w formie aplikacji dla Facebooka. Czynny użytkownik Facebooka może być obecny w katalogu takiej aplikacji bez potrzeby zakładania dodatkowego konta – jest logowany automatycznie. Pozwala to na dowolne aktywności (np. “umeblowałem swój pokój””), które mogą być natychmiast publikowane na tablicy wraz z grafiką. Jednym kliknięciem można też zaprosić znajomych do takiej aplikacji. W ten sposób uzyskujemy bezpośredni dostęp do społecznościowych zasobów Facebooka.

Więcej: http://goo.gl/0z54AQ