68% użytkowników paysafecard wybiera płatności pre-paid ze względów bezpieczeństwa

Z metody płatności przedpłaconych z wykorzystaniem gotówki internetowej – która jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie globalnego rynku na bezpieczeństwo transakcji i danych osobowych – skorzystało już 800 000 Polaków, a na całym świecie dostępna jest ona dla około miliarda osób.
Płatności internetowe są coraz bardziej popularne, a liczba bezgotówkowych transakcji płatniczych wzrosła z 36,6 mln w III kwartale 2003 roku, aż do 422,4 mln w II kwartale 2014 roku1. Jak wynika z przeprowadzonych dla paysafecard badań wewnętrznych aż 68% badanych klientów firmy wybiera metodę pre-paid ze względu na minimalizację ryzyka potencjalnych zagrożeń oraz wysoki poziom bezpieczeństwa dokonywanych za jej pośrednictwem płatności, a 54% osób wskazało na brak konieczności podawania danych osobowych.

Ponad jedna trzecia badanych (37%) wybiera ten sposób zapłaty ze względu na możliwość kontroli wydawanych pieniędzy, natomiast 37% ze względu na brak konieczności posiadania konta bankowego. Jak wynika z przeprowadzonych badań aż 96,5% klientów jest zadowolonych z produktów paysafecard, a 95% poleciłoby paysafecard znajomym (2).

„Skuteczne zapobieganie przypadkom internetowych kradzieży i wyłudzeń jest możliwe w coraz większym stopniu między innymi dzięki wykorzystaniu instrumentów przedpłaconych, które nie wymagają podawania danych osobowych bądź numeru konta czy karty kredytowej w internecie.

Jednocześnie – według raportu Gemius z 2015 roku – około 55% polskich internautów co najmniej raz w życiu dokonało zakupów online, a rosnąca liczba transakcji przeprowadzanych przez internet wymaga odpowiedniej dbałości o bezpieczeństwo płatności. Świadomość konsumentów w zakresie bezpieczeństwa transakcji jest efektem licznych kampanii informacyjnych – użytkownicy coraz częściej wybierają metody płatności pozwalające na ochronę ich danych finansowych, co stanowi zauważalny trend w branży transakcji internetowych. Badania potwierdzają, że użytkownicy przykładają do tej kwestii coraz większą wagę, a działania dostawców usług – wśród których istotną pozycję zajmuje paysafecard – są zbieżne z oczekiwaniami wymagających klientów” – mówi Udo Müller, Dyrektor Generalny paysafecard, wiodącego światowego dostawcy internetowych rozwiązań płatniczych typu prepaid z siedzibą w Wiedniu i części międzynarodowej grupy Skrill.
Najnowsze wyniki badań pokazują, że najczęstszy powód korzystania z kart paysafecard, na który wskazało 74% ankietowanych to łatwość użytkowania.

Aż 68% badanych użytkowników korzysta z nich ze względu na bezpieczeństwo dokonywanych płatności, a 54% osób wskazało na brak konieczności podawania danych osobowych. Duża część badanych (37%) wybiera ten sposób zapłaty ze względu na możliwość kontroli wydawanych pieniędzy, a tyle samo osób wskazuje na brak konieczności posiadania karty kredytowej. Ponadto aż 96,5% klientów jest zadowolonych z produktów paysafecard, a 95% poleciłoby paysafecard znajomym (3).

********
(1) http://www.nbp.pl/systemplatniczy/obrot_bezgotowkowy/prognoza2014-2020.pdf
(2, 3) Badania konsumenckie paysafecard – Styczeń 2015

******
O Paysafecard

paysafecard to internetowe rozwiązanie płatnicze typu prepaid, z którego może korzystać każdy, bez posiadania karty kredytowej oraz konta bankowego. Do realizacji płatności wymagany jest jedynie 16-znakowy PIN paysafecard. Z paysafecard można korzystać w tysiącach sklepów internetowych. Dzięki takim markom, jak paysafecard, my paysafecard i paysafecard MasterCard® przedsiębiorstwo zyskało pozycję wiodącego światowego dostawcy rozwiązań płatniczych typu prepaid.