Handel w internecie w Netakademia.pl

Handel w internecie rozwija się w bardzo dynamicznym tempie a zainteresowanie zakupami online jest coraz większe. Jak wynika z danych Centre For Retail Research dwie trzecie polskich internautów deklaruje, że dokonuje zakupów drogą elektroniczną. Najsilniejszymi argumentami skłaniającymi do zakupów online jest wygoda, szybkość dokonania transakcji oraz zachęcająca oferta.
Pod koniec 2011 roku w sieci funkcjonowało już 10,8 tys. sklepów (Źródło: Sklepy 24, Parkiet). Szeroki zakres punktów e-sprzedaży oznacza, że internetowy konsument ma w czym wybierać.

Sklepy internetowe wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoim klientom często wzbogacają sprzedaż w wartości dodane. Do tych najbardziej preferowanych przez e-klientów należą promocje, rabaty, udziały w konkursach, drobne prezenty i dodatki np. dostęp do forum specjalistów czy fachowych publikacji.
Argumentem skłaniającym do zakupów online są też często niższe ceny niż w sklepach tradycyjnych oraz możliwość nabycia unikalnego produktu.

Które produkty cieszą się w sieci największą popularnością?
=================================================

Wg analiz przeprowadzonych przez Rzetelną Firma (badanie Millward Brown SMG/KRC) wynika, że największy popyt skierowany jest na:

– książki, filmy i muzyka – 50%
– sprzęt RTV – 40%
– odzież – 40%
– kosmetyki – 28%
– rezerwacja wakacji – 27%
– motoryzacja – 27%
– zakupem sprzętu AGD – 21%
– dobra luksusowe – 11%
– oraz artykuły spożywcze – 6%

Profil e-klienta wg GUS, UOKIK
==================================
W internecie najczęściej kupują osoby młode w wieku od 16-34 lat. Najmniej aktywne grupy wiekowe klasyfikuja się w przedziale wiekowym: 55-64 lata.

Różne preferencje nabywcze są wyróżniane u kobiet i u mężczyzn. Część żeńska podchodzi do e-zakupów emocjonalnie zaś panowie zadaniowo.

Jeśli chcesz poznać kluczowe zagadnienia determinujące sprzedaż online zapraszamy do szkolenia internetowego.

http://www.netakademia.pl/kurs-handel-w-internecie.php
http://www.netakademia.pl/kurs-handel-w-internecie-2.php