Pracodawca na Facebooku źle widziany

Studenci niechętnie wchodzą w interakcję z pracodawcami poprzez portale społecznościowe – wynika z Universum Communicating with Talent Report 2010.
Facebook nie jest odpowiednim medium do nawiązania bądź utrzymywania kontaktu z pracodawcą. Taką drogę toleruje jedynie 7,5 proc. studentów. Portale społecznościowe kojarzą się bardziej z rozrywką niż z profesjonalną ścieżką rozwoju. Młodzi ludzie zamieszczają tam prywatne zdjęcia i posty skierowane do znajomych i nie chcą być „podglądani” przez pracodawców.

Według nich bardziej właściwe do tego celu są portale zrzeszające profesjonalistów, takie jak Goldenline czy LinkedIn czy Profeo, ale i to nie jest najpopularniejszy sposób komunikacji pomiędzy pracodawcami i studentami. Wykorzystuje go 16 proc. respondentów. O zaletach i wadach obecności „na Fejsie” dyskutowano podczas panelu studenckiego na Universum Student Awards 2011*.

– “Zdziwiłabym się, jeżeli zobaczyłabym profil poważnej instytucji finansowej na Facebooku””.

“”Profile w mediach społecznościowych powinny być raczej zarezerwowane dla firm, które mają luźną kulturę organizacyjną, są otwarte, dynamiczne, nastawione na młodych ludzi “”&#8211