Przyjazny serwis

Przyjaznyserwis.pl to prywatne przedsięwzięcie Macieja Kostro, specjalizującego się m.in. w zagadnieniach użyteczności stron internetowych. Serwis powstał dzięki wsparciu firmy INTERCON technologia dla biznesu. Ambicją autora serwisu jest stworzenie miejsca, w którym kształtowałyby się opinie dotyczące zagadnień użyteczności i funkcjonalności polskich serwisów internetowych. Nacisk położony jest na “przyjazność”” – trudne do zdefiniowania pojęcie, które oddaje jednak odczucia większości użytkowników, nieobeznanych z technologicznym żargonem.

Przyjaznyserwis.pl umożliwia zgłaszanie serwisów internetowych do rankingu PRZYJAZNYCH i NIEPRZYJAZNYCH miejsc w naszym internecie. Zgłoszone serwisy można opatrywać komentarzami, można przyznawać im punkty. Formuła jest swobodna, nie zostały przewidziane żadne nagrody ani zachęty dla właścicieli serwisów. W pewnym stopniu wyróżnieni będą tylko zarejestrowani użytkownicy. Dzięki temu, w odczuciu właściciela przyjaznegoserwisu, możliwe będzie uniknięcie dwuznaczności konkursów na najlepsze strony internetowe, za udział w których należy płacić…

Formuła jest swobodna i otwarta także dlatego, że nie została przyjęta raz na zawsze i autor spodziewa się, że ktoś będzie sugerował jej zmianę. Jeśli tylko będzie to sensowna propozycja – to czemu nie?

Serwis ma służyć także prezentacji subiektywnych poglądów autora na temat użyteczności oraz zbierać najciekawsze materiały i opinie na ten temat.

Całkiem niedawno powstała lista dyskusyjna poświęcona zagadnieniom użyteczności. Jest wspólnym dziełem Tomasza Karwatki z firmy Janmedia Interactive oraz Macieja Szymańskiego z PTK Centertel. Jako, że tematyka pokrewna, postanowiono połączyć siły w promowaniu tych przedsięwzięć.

Lista działa już od paru tygodni i opublikowano pierwszy archiwalny zapis najciekawszych wypowiedzi, dostępny jest również w przyjaznymserwisie: http://www.przyjaznyserwis.pl/archiwum_usability_1.php