AdAction autorem gry edukacyjnej dla Polskiego Radia

Polskie Radio i Narodowy Bank Polski uruchomiły internetową grę edukacyjną dla dzieci – „LAS – wyzwanie”. Gra jest częścią szerszego projektu – „Leśna Akademia Sukcesu”, którego celem jest edukacja ekonomiczna najmłodszych. Autorem gry jest AdAction.
„Leśna Akademia Sukcesu” ma na celu edukację ekonomiczną dzieci i młodzieży. Przewodnikami dzieci po świecie ekonomii są sympatyczni bohaterowie – mieszkańcy lasu. Na stronie internetowej, poświęconej projektowi, dostępne są filmy i audycje z ich udziałem, w których w prosty sposób omawiane są zagadnienia takie jak: przedsiębiorczość, oszczędzanie, inwestycje, emerytura, bezrobocie…

Częścią projektu jest gra internetowa – „LAS – wyzwanie”. Uczestnicy gry mogą wcielić się w postać jednego z bohaterów LAS-u. Ich zadaniem jest zebranie jak największej ilości banknotów rozrzuconych po labiryncie. Dostępu do banknotów bronią pająki i węże, których trzeba unikać. Dodatkowo ilość punktów można zwiększyć odpowiadając na pytania związane z ekonomią, ukryte pod znakami zapytania i wykrzyknikami. Pytania podzielone są na dwa poziomy trudności. Na najlepszych graczy czekają nagrody: maskotki i zestawy do minigolfa. Rywalizacja będzie trwać do 17 grudnia. Aby zachęcić do udziału w konkursie dzieci, które nie mają komputera w domu, przez ostatnie trzy tygodnie (od 29 XI do 17 XII) uruchomiony będzie dodatkowy konkurs, w którym uczestniczyć mogą jedynie użytkownicy komputerów w szkolnych bibliotekach. Przewidziane są dla nich osobne nagrody. Grę, dostępną pod adresem: http://las.polskieradio.pl/gra, opracowała spółka AdAction, na zlecenie Polskiego Radia.

***

AdAction to spółka zajmująca się sprzedażą reklam w grach komputerowych na PC i konsolach. W portfelu usług spółki można znaleźć między innymi produkcję gier reklamowych dla wielu platform (Internet [flash], mobile, konsole, komputery PC), sprzedaż reklam do użytkowników telefonów komórkowych (reklama przed grami, reklama na serwisach WAP i wysyłki SMS i MMS), działania marketingu szeptanego, a także organizowanie społeczności wokół gier on-line czy prowadzenie złożonych działań i kampanii wykorzystujących gry jako medium reklamowe.