Czego Polacy oczekują od marek przed Świętami?

W tym roku Twitter po raz pierwszy zbadał przedświąteczne zwyczaje swoich polskich użytkowników. Okazuje się, że aż 70 proc. tweetujących Polaków uważa, że święta Bożego Narodzenia to czas, w którym marki na Twitterze powinny dawać z siebie więcej – zarówno w kwestii budowania i podtrzymywania świątecznej atmosfery, jak i gotowości do profesjonalnej obsługi klienta w okresie przedświątecznej gorączki zakupów.
Użytkownicy Twittera w Polsce deklarują, że święta, to okres, w którym od komunikacji marek oczekują większego zaangażowania niż na co dzień. Polacy liczą na to, że styl w jakim komunikują się marki, pozwoli im wczuć się w świąteczny nastrój lub zasięgnąć inspiracji – czy to w kwestii dekoracji lub prezentów czy przepisów kulinarnych. Jednocześnie, przedświąteczna gorączka zakupów to czas, kiedy konsumenci szczególnie liczą na wsparcie w zakresie obsługi klienta. Konsumenci na Twitterze uważają, że w tym okresie marki powinny zwrócić szczególną uwagę na obsługę klienta w mediach społecznościowych, również w zakresie szybkiego udostępniania tą drogą rzetelnych informacji – chociażby o godzinach otwarcia sklepów czy polityce zwrotów.

Okazja czyni marketera

– “Twitter, za sprawą otwartego podejście do komunikacji jest unikalnym narzędziem w rękach marketerów, które pozwala nawiązywać i utrzymywać kontakt z użytkownikami w czasie rzeczywistym. Jak pokazują badania przeprowadzone na polskich użytkownikach, święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy konsumenci są do takiej komunikacji szczególnie przychylnie nastawieni”” &#8211