Fanpage Trends - sierpień 2013

Sotrender opublikował sierpniowe wydanie cyklicznego raportu Fanpage Trends, który podsumowuje działania marketingowe stron z 40 kategorii. W tym miesiącu raport wzbogacony został o komentarze ponad szcześćdziesięciu ekspertów.
Sierpniowe wydanie raportu Fanpage Trends rozpoczyna sekcja Sotrender Research Insight, tym razem poświęcona wybitnie wakacyjnemu tematowi, jakim są letnie festiwale muzyczne. Sotrender Research Team przeanalizował współaktywności użytkowników zaangażowanych przez strony poświęcone festiwalom i sprawdził, które z nich mogą pochwalić się największą liczbą wspólnych fanów. Okazało się, że mimo odległej lokalizacji są to Heineken Open’er Festival odbywający się w Gdyni oraz krakowski Coke Live Music Festival.

A w raporcie?

Do piętnastki najbardziej angażujących branż wkroczyły Miasta. Tymczasem w rankingu branż najbardziej interaktywnych duży skok odnotowały Kluby piłkarskie, które przesunęły się aż o 8 pozycji do przodu, co miało związek z niedawnym początkiem sezonu ligowego oraz mniej lub bardziej udanymi występami w europejskich pucharach. Poza tym, największa kategoria analizowana w #Fanpage Trends – Muzyka – przekroczyła w ubiegłym miesiącu łączną liczbę 20 mln fanów.
Pierwsza 10. największych polskich stron pozostała w tym miesiącu niezmieniona, za to do zestawienia awansował Cropp, którego liczba fanów wzrosła w ubiegłym miesiącu o 3%. Więcej dzieje się w zestawieniu najbardziej angażujących profili. Skok, aż o 13 pozycji, zaliczył fanpage Kocham Football, który tak wysoki awans może zawdzięczać emocjom związanym z niedawnym meczem Legii.

Najbardziej interaktywnym postem w sierpniu był wpis SA Wardęgi, zawierający film o tematyce proekologicznej. Interactivity Index materiału osiągnęło wartość 520 tys., dzięki czemu wpis Wardęgi stał się drugim postem w historii #Fanpage Trends, któremu udało się przekroczyć wartość 500 tys. Interactivity Index.
Zapraszamy do lektury całego sierpniowego wydania raportu Fanpage Trends!

Raport Fanpage Trends do pobrania na stronie Sotrender:
http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends

Więcej informacji znaleźć można na blogu: http://blog.sotrender.com/pl/2013/09/fanpage-trends-sierpien-2013/

*********
Sotrender to narzędzie analityczne dla marketingu w social media, stworzone w Polsce przez doświadczonych badaczy ze SmartNet Research&Solutions i wykorzystywane obecnie przez wiodące agencje reklamowe, domy mediowe i korporacje w 18 krajach.