Gemius i Partnerzy, Erez Bahat oraz Market Watch Institute, wprowadzają projekt pomiaru widowni internetowej w Izraelu

Gemius, we współpracy z lokalnymi specjalistami, będzie dostarczał dane pozwalające na efektywne planowanie kampanii online (gemiusAudience) w Izraelu. Spółki podpisały czteroletnią umowę z izraelskim lokalnym komitetem branżowym, wprowadzając tym samym pomiar witryn głównych graczy mediowych i rozpoczynając tworzenie panelu użytkowników online.
Zaproponowane przez firmy badanie zostało uznane za standard dla całego sektora internetowego w tym kraju.

Zatwierdzenie długo oczekiwanego standardu pomiaru, popieranego przez największych wydawców internetowych i właścicieli mediów, a także największe agencje reklamowe, stanowi przełomowy moment dla izraelskiego rynku internetowego. Projekt gemiusAudience, który wystartował w marcu 2011 roku, umożliwi e-marketerom planowanie kampanii skierowanych do wybranych grup docelowych przy wykorzystaniu metody zaakceptowanej przez całą branżę. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku badań oglądalności telewizji (TAM, Television Audience Measurement) oraz innych mediów offline’owych (TGI).

Filip Pieczyński, Wiceprezes Gemius, wyjaśnia, w jaki sposób badanie gemiusAudience umożliwia porównywanie danych dotyczących internetu z tymi otrzymanymi z badań innych mediów: “Aby można było prawidłowo oszacować sytuację na rynku online, agencjom reklamowym, reklamodawcom i wydawcom niezbędna jest możliwość oceny odbioru reklam przez ludzi, a nie cookies czy crawlery. Taką możliwość można uzyskać jedynie przy pomocy wskaźników związanych bezpośrednio z użytkownikami, takich jak &#8216