Jak podróżują internauci w 2011 r. – raport „Podróżnicy online”

Gemius SA we współpracy z firmą Active Pharma przygotował II edycję raportu „Podróżnicy online”, w którym zaprezentowano profil i zwyczaje polskich podróżników, którzy odwiedzili lub zamierzają odwiedzić mniej popularne regiony świata, ze szczególnym uwzględnieniem regionów zagrożonych malarią. Raport stanowi cenne źródło informacji dla tych, którzy adresują swoje usługi do podróżujących.
Raport „Podróżnicy online” powstał na podstawie badań przeprowadzonych w kwietniu i maju 2011 r. na próbie 600 internautów powyżej 24 roku życia. Jest źródłem informacji na temat profilu społeczno-demograficznego podróżnych, ale również na temat czynników wpływających na wybór destynacji turystycznych oraz sposobu organizacji wyjazdu.

Respondentów zapytano, z jakich źródeł korzystają poszukując informacji na temat miejsca, które chcieliby odwiedzić, a także, jakie walory lokalizacji sprawiają, że są wybierane przez turystów. Wyniki pokazują, że najbardziej popularnymi miejscami docelowymi wśród podróżujących internautów były kraje Afryki (44 proc.) i Azji (37 proc.). Te kontynenty były również najczęściej wymieniane przez tych, którzy dopiero planują wyjazd – odpowiednio 38 proc. i 34 proc. wskazań.

Raport stanowi także cenne źródło informacji dla przedstawicieli branży farmaceutycznej. Obszerna cześć raportu została poświęcona profilaktyce medycznej. Zaprezentowano informacje, jakie środki profilaktyczne są stosowane przez podróżnych przed wyjazdem, np. jakim szczepieniom się poddają oraz jak chronią się przed zagrożeniami zdrowia w trakcie wyjazdu. Przeanalizowano również z jakich źródeł informacji na temat profilaktyki zdrowotnej korzystają podróżujący. Najpopularniejszymi źródłami informacji są wciąż internet, zwłaszcza portale i serwisy turystyczne, blogi prowadzone przez podróżników, a także strony biur podróży. Respondentów pytano również, czy przed wyjazdem w mniej popularne rejony świata wykupują ubezpieczenia turystyczne. Blisko trzech na czterech (73 proc.) badanych podróżników, którzy w ciągu ostatnich 3 lat odwiedzili nietypowe regiony świata, deklarowało, że nabyli ubezpieczenie podróżne.

********
O firmach:

O gemiusPharma http://www.gemiuspharma.pl/
to nowoczesne rozwiązania badawcze, dostarczające unikalnej wiedzy o rynku medycznym marketerom z branży medycznej i farmaceutycznej. gemiusPharma to zbiór możliwości badawczych przygotowanych tak, by pozwalały odpowiedzieć na bardzo konkretne pytania osób pracujących w branży medycznej i farmaceutycznej. Ów zestaw powstał z połączenia wieloletnich doświadczeń badawczych Gemius z doskonałą znajomością praktycznych problemów branży, którą dysponuje Active Pharma.

O Gemius http://www.gemius.pl/
Międzynarodowa firma badawcza, lider i prekursor w dziedzinie badań internetu i przez internet w Europie. Gemius, założony został w Polsce w 1999 roku i prowadzi działalność w 20 krajach Europy i Bliskiego Wschodu. Firma oferuje profesjonalne rozwiązania badawcze, usługi analityczne i doradcze, od badań typu site-centric i user-centric, po zaawansowane technologicznie narzędzia do badania zachowania internautów na witrynach (gemiusTraffic), ich profilu społeczno-demograficznego (gemiusProfile), jakości dostępu do serwisów WWW (gemiusUsability) czy też skuteczności prowadzonych w internecie kampanii reklamowych (gemiusEffect). Gemius realizuje również badania na zlecony przez klientów temat (gemiusAdHoc). Poza powyższymi badaniami, w ofercie Gemius znajduje się również badanie zachowań użytkowników odtwarzających materiały multimedialne w sieci (gemiusStream), a także badanie umożliwiające błyskawiczny pomiar i prezentację wszystkich kliknięć dokonanych przez internautów na danej witrynie (gemiusHeatMap). W blisko połowie państw europejskich Gemius wyznacza standard pomiaru oglądalności witryn i aplikacji internetowych (gemiusAudience, badanie w Polsce funkcjonujące pod nazwą Megapanel PBI/Gemius).

O Active Pharma www.activepharma.pl
Active Pharma jest firmą świadczącą usługi Klientom z branży medyczno-farmaceutycznej, przy użyciu innowacyjnych narzędzi technologicznych. Tworzą ją eksperci z zakresu marketingu farmaceutycznego z ponad 14-letnim doświadczeniem. Firma realizuje kompleksowe rozwiązania webowe, e-learningowe oraz zapewnia e-wsparcie sprzedaży w oparciu o dedykowane produkty dla branży takie jak: ActiveCLM, Net Doctor, Active eDetailing. Oferuje także wsparcie wydarzeń medycznych poprzez internetowe transmisje z konferencji live i on-demand (DocTv Stream) oraz działania marketingowo-promocyjne z użyciem interaktywnych narzędzi. Active Pharma jako pierwsza w Polsce wdrożyła system weryfikacji lekarzy online (NetDoctor) oraz innowacyjne systemy wsparcia sprzedaży z zakresu Closed Loop Marketingu (ActiveCLM, iTouch CLM).