Podsumowanie roku 2006

Wywiad podsumowujący 2006 rok z Wiktorem Kammerem prezesem Mobile IT Group Poland sp z o.o. właścicielem marek Badzpierwszy.pl i SEO Marketing.
Jakie było najważniejsze wydarzenie branżowe w 2006 roku?

Branża reklamy internetowej przeżywa w tym momencie niesamowicie dynamiczny wzrost. W zależność od źródła wzrost w tym roku wyniósł od 46 do 63% w porównaniu z rokiem ubiegłym. Prognozy są również optymistyczne rynek reklamy internetowej ma wzrastać przynajmniej o około 50% rocznie i to przez najbliższe 3 lata. Jednak w porównaniu z latami ubiegłymi w 2006 r. zauważalny jest dynamiczny wzrost alternatywnymi formami promocji w Internecie – SEO Marketing, pozycjonowanie, reklama kontekstowa. Wynika to z coraz większego zainteresowania sektora MSP i SOHO tym kanałem promocji i sprzedaży swoich produktów czy usług. Jednocześnie nawet duże krajowe czy międzynarodowe firmy uważają SEO Marketing za niezwykle skuteczny sposób na zaistnienie w sieci, który cechuje się wysokim stosunkiem efektów do poniesionych kosztów.

Co było największym zaskoczeniem?

Fuzja CR Media z Internet Group i powstanie serwisu Pino.pl. Jeszcze niedawno wydawało się, że czołowe polskie portale internetowe stoją na niezagrożonej pozycji. Z zapowiedzi łączących się spółek wynika, że wyrasta im bardzo groźny konkurent.

Człowiek lub ludzie, którzy w mijającym roku wywarli największy wpływ na rynek?

Tu wymieniłbym wszystkich przedsiębiorców, którzy docenili skuteczność reklamy w Internecie. To właśnie mały i średni biznes napędza naszą gospodarkę, co bardzo pozytywnie odbija się na rynku reklamy internetowej.

Co wydarzy się w branży w 2007 roku?

Kolejne wzrosty nakładów na reklamę. Nie szykuje nam się w najbliższym czasie żadna rewolucja technologiczna, ale z pewnością można stwierdzić, że sieć będzie ewoluowała w kierunku WEB 2.0. W związku z tym narzędzia reklamy Internetowej będą musiały zostać dopasowane do nowego nurtu, co jak sądzę znacznie zwiększy ich skuteczność.

Czego sobie Pan życzy w nadchodzącym roku?

Spełnienia prognoz dotyczących rynku reklamy w Polsce.