Pralniomaty Hi’Shine zmieniają znaczenie metek. Startują #metkotikony

Pranie i prasowanie to jedne z najmniej lubianych obowiązków domowych. Nic więc dziwnego, że wielu Polaków ma problemy ze zrozumieniem symboli na metkach dotyczących pielęgnacji ubrań. Pralniomaty Hi’Shine proponują zupełnie nowe podejście do metek ­­- startują z kampanią #metkotikony, przekonując, że zamiast prania i prasowania można robić wiele ciekawszych rzeczy.
Metkotikony powstały z połączenia słów „metki” oraz „emotikony” i nawiązują do popularnego, zabawnego sposobu porozumiewania się. Mają one zachęcać do przyjemnego wykorzystania wolnego czasu, kiedy nie musimy prać czy prasować.

Pretekstem do realizacji kampanii #metkotikony były wyniki badania na temat znajomości i stosowania wytycznych z metek przez Polaków, przeprowadzonego w sierpniu br. przez SW Research dla Pralniomatów Hi’Shine. Jak się okazało, wiedza na temat symboli z metek jest bardzo przeciętna, a stosunek do przestrzegania zaleceń niejednoznaczny. Sondaż wykazał, że większość spośród badanych (49%) sporadycznie zwraca uwagę na wspomniane symbole lub nawet nie robi tego w ogóle (8%), tłumacząc się m.in. brakiem czasu czy po prostu nieznajomością tych oznaczeń. Faktycznie, tylko co ósma osoba jest pewna znaczenia więcej niż 10 spośród 28 najpopularniejszych symboli zaprezentowanych w badaniu. Ponadto to kobiety wykazują się średnio dwukrotnie większą znajomością sygnatury z metek niż mężczyźni. Spośród tych osób, które stosują się do zaleceń z metek odzieżowych, tylko 22% robi to w każdym przypadku, natomiast prawie 45% stosuje się tylko do ogólnych wytycznych, a 27% robi to wyłącznie w przypadku ulubionej lub cennej odzieży. W efekcie aż 3 na 4 Polaków przyznaje, że zdarzyło im się zniszczyć odzież podczas prania bądź prasowania.

– “Tworząc #metkotikony chcieliśmy w niecodzienny sposób zwrócić uwagę na ofertę Pralniomatów Hi&#8217