Wzrost pozycji serwisów lokalnych Grupy Polskapresse

W kwietniu 2012 serwisy lokalne Polskapresse, wg badania Megapanel PBI/Gemius, uzyskały 17,2% zasięg i znalazły się na drugiej pozycji w kategorii „Informacje lokalne i regionalne”.
Spektakularny awans z czwartego miejsca w marcu zapewnił serwisom znaczący skok pod względem liczby realnych użytkowników – 3 349 335 w porównaniu z 3 153 876 w poprzednim badaniu. Obecnie serwisy lokalne Polskapresse ustępują pod względem oglądalności już wyłącznie Grupie Media Regionalne.

W kategorii „Informacje i publicystyka” serwisy Grupy Polskapresse utrzymały czwarte miejsce dzięki 4 358 480 użytkowników. Z zasięgiem 22,38% w tej kategorii Grupa znajduje się więc za Wp.pl, Onet.pl i Gazetą.pl, wyprzedzając Grupę Media Regionalne.

Kwiecień to trzeci miesiąc z rzędu, w którym serwisy Polskapresse zwiększyły zasięg wśród internautów – obecnie wynosi on 30,58%, co daje Grupie 13. miejsce w Polsce. Wszystkie witryny Grupy odwiedziło 5 955 629 realnych użytkowników, którzy wygenerowali ogółem 159 449 675 odsłon.

Pierwsze miejsce wśród wszystkich serwisów Grupy Polskapresse i największy zasięg utrzymało NaszeMiasto.pl z 2 572 201 realnych użytkowników, drugie – Gratka.pl z 1 790 694 RU. Trzecią pozycję, dzięki 1 168 719 realnych użytkowników, zajmuje serwis Telemagazyn.pl. Szczególnie warte odnotowania jest również wysokie miejsce natablicy.pl – serwis edukacyjny odwiedziło 309 688 realnych użytkowników.

Największą w Grupie liczbę odsłon mobilnych – 1 545 222, czyli aż 23,10% wszystkich odsłon serwisu, wygenerowali użytkownicy Ekstraklasa.net. Tak dobry wynik serwis zawdzięcza zaktualizowanej z myślą o Euro 2012 aplikacji mobilnej Ekstraklasa.net LIVE. Aplikacja od początku czerwca dostępna jest w Google Play i App Store.